subscriutegrat subscriutegrat

Alcoi acompanya l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en l’obertura del seu curs

Aquesta ha sigut una de les primeres cites institucionals de l’alcoiana Maria Àngels Francés com a nova presidenta de l’AVL

El vicealcalde d’Alcoi, Àlex Cerradelo, ha acudit en representació de l’Ajuntament a l’obertura del nou curs de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL). Aquesta ha sigut una de les primeres cites institucionals amb l’alcoiana Maria Àngels Francés al capdavant de l’entitat com a nova presidenta.

Durant l’acte s’ha fet balanç de les activitats desenvolupades i s’han presentat les línies de treball previstes per al nou curs. Igualment, s’ha reivindicat la necessitat de mantindre viu el valencià, garantir-ne la transmissió i adaptar-lo als reptes actuals.

En la seua primera intervenció inaugural com a presidenta, Maria Àngels Francés ha defensat el paper de l’Acadèmia en la preservació del patrimoni lingüístic i en la promoció de l’ús del valencià en tots els àmbits. A més, la institució ha lliurat la seua Medalla a la revista Saó, en reconeixement a la seua trajectòria en defensa de la llengua i la cultura valencianes.

Per la seua banda, Cerradelo ha destacat la importància de continuar treballant conjuntament amb l’AVL en favor del valencià, una llengua que ha defés com “un valor essencial del poble valencià i un element fonamental de la nostra identitat”. Per això, ha insistit en la necessitat de “donar tot el suport a la institució en un moment en què, cada vegada més, augmenten els atacs”.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *