foradia cdturisme

David Pareja: Símbol de fluïdesa cap a l’emoció

Els nostres artistes al País Valencià per Yolanda Murcia i Mateo Gamón

Nascut a Guardamar del Segura, Alacant l’any 1975, ens trobem davant d’un artista contemporani que presenta el seu treball com a més que un designi; el presenta com un episodi de la seva energia, de la seva supervivència, cosa que fa que l’artista destaque d’aquesta de manera candent en allò que és seu i que mostra tanta seducció en les seves gegants pinzellades.

No manquen postures i interpretacions constants en filosofia, que s’emparen encara en la crítica empirista del coneixement abstracte, com si es tractés d’una teoria en sentit, ja fa temps refutada. És per això que artistes com David Pareja ens demostren una vegada més que l’art no sempre és convencional, que moltes vegades no mostra una expressió bella estèticament parlant, sinó que de vegades l’art es presenta com alguna cosa més que un concepte d’atractiu i encant, es presenta com un concepte de llibertat. És per això que les seves grans obres amaguen un missatge; l’art té dos valors: primer, dona plaer, el plaer de la curiositat ociosa; segons, amplia el camp de la llibertat, la llibertat d’imaginar, crear i distribuir expressions culturals diverses sense censura, sense pressió, expressant la seva ànima en ells deixant que la gent interpreti les seves obres com ells vulguin, deixant la imaginació disponible per a qui vulgui gaudir i fent les seves pintures independents; qualsevol reacció serà apta, serà manifestada la qual cosa ja es presenta com a art.

Pel que fa a la seva tècnica, trobem un univers totalment diferent de les pintures modernes vistes fins ara; Pareja utilitza en els seus llenços tècniques com la del “dripping”, la qual consisteix a esquitxar de forma espontània i energètica la pintura sobre un llenç, fent que la pintura vagi més enllà del llenç convertint el concepte en una cosa molt més expressiva i per tant lliure de normes i subjectes. Pareja ens explica a les seves xarxes que per a ell, la resposta de l’abstracció és allò que mai no podrem apreciar en un llenç, sinó com el que sentim en nosaltres quan aquesta visió es produeix, una cosa totalment subjectiva que fa que les seves obres vagin més enllà d’un llenç amb olis, fa que les seves obres viatgin mitjançant un canal espiritual i pensatiu entre la pròpia peça d’art i l’espectador.

No obstant això, no ens podem oblidar de les exposicions que l’artista ha exhibit al llarg de la seva gran trajectòria dins de l’abstracció on encontrem exposicions que van des d’Elegia/ Arrels i nous a la Casa de Cultura Guardamar del Segura, Alacant (2009) fins a exposicions col·lectives com La presència i la figura a la Llotja, Alacant (2012), exposicions al centre del Carme de València o la Galeria La Ribera, o al II saló de la crítica a Múrcia, sense oblidar-vos de la recepció de premis com el IV Premi de Pintura (2008). Però sens dubte, no ens podem oblidar d’una de les exposicions més importants realitzades per l’artista i comissariades pel Mateo Gamón i Manolo Reyes-aquest últim molt admirat pel mateix artista-anomenada Alcoi Miralls del Miracle que es va realitzar a la Llotja de Sant Jordi l’any 2017.

Sens dubte, quan parlem de Pareja, parlem d’abstracció, parlem del defensor d’una tècnica que requereix un esdevenir a la vida i per tant, la manera com aquest esdevenir es realitza la qual cosa fa que les seves pròpies obres ho descobreixen com el que és; símbol de fluïdesa cap a l’emoció.

Font: Yolanda Murcia i Mateo Gamón./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *