foradia barnasants

La baixada de l’atur està tenyida de temporalitat

L'atur ha baixat en 147 homes i per contra ha augmentat en 128 dones. L'atur ha baixat fonamentalment en poblacions com Concentaina amb 50 parats/as menys i seguit d'Alcoi amb 25 menys. A la comarca de la Muntanya la xifra total d'aturats és de 15.974.

01042014ISMAELSENENTMARTINCARPENA (1)Durant el mes d’Octubre de 2014 la desocupació, a la comarca de la Muntanya, ha estat un mes on la desocupació ha baixat en 19 treballadors/ as aconseguint la xifra total d’aturats de 15.974. L’atur ha baixat en 147 homes i per contra ha augmentat en 128 dones. A causa d’aquestes dades l’atur en el sector masculí segueix sent inferior al femení, situant-se la taxa masculina en 6.849 mentre que la femenina segueix per sobre de la masculina amb un total de 9.125 dones aturades.

L’atur ha baixat fonamentalment en poblacions com Concentaina amb 50 parats/as menys i seguit d’Alcoi amb 25 menys. Les pujades de la desocupació en aquest mes d’octubre ha estat la més destacada a Ibi amb 60 aturats menys i se seguida de Tibi amb 11 persones menys. La resta pujades i baixades han estat mínimes.

Les dades d’atur corresponents al mes d’octubre, publicats pels serveis públics d’ocupació (SERVEF) reflecteixen una baixada de l’atur en aquesta comarca, malgrat que aquestes dades UGT mostra la seua preocupació, ja que l’ocupació que es crea està tenyit de temporalitat, parcialitat involuntària i subempleo. Per això, el sindicat demanda el reforç de la protecció per desocupació, millorant les prestacions per desocupació, contributives i assistencials, ja que des de 2012 es van produint canvis legislatius que han endurit les condicions d’accés a les prestacions, ampliant el volum de persones sense cobertura.

Para UGT ha d’engegar-se ja el mecanisme de protecció per a aturats de llarga durada en situacions de necessitat, tal com s’ha pactat en l’Acord tripartit signat el 29 de juliol.

És necessari reforçar les polítiques actives d’ocupació i d’intermediació, cal engegar mesures de creació d’ocupació amb recursos addicionals per millorar l’atur i aconseguir la inserció permanent dels aturats, especialment dels col·lectius amb majors dificultats d’accés a l’ocupació. UGT insisteix a assegurar el millor ús dels recursos i la inserció dels aturats.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *