Visites guiades a les pintures rupestres de la Sarga
El calendari de les Jornades de portes obertes 2015 presenta una ampliació de les visites a La Sarga. Les excursions se celebraran el primer i tercer diumenge de cada mes, encetant així la programació el proper 1 de març.
El Museu Arqueològic Municipal Camil Visedo ha ampliat per a aquest 2015 la campanya de jornades de portes obertes a les pintures rupestres de la Sarga. La proposta passa de l’habitual celebració d’un diumenge al mes, a dos diumenges mensuals. Concretament, les portes obertes del jaciment se celebraran el primer i tercer diumenge de cada mes, des de març fins a novembre, de forma que el calendari s’encetarà el pròxim 1 de març.
Una altra novetat, respecte als anteriors anys, serà que és l’avançament dels torns de visites guiades en mitja hora respecte a l’horari habitual. Enguany, doncs, les visites guiades seran a les 10’30, 11’30 i 12’30 hores, mentre que el recinte obrirà les seves portes des de les 10’30 fins a les 13’30 hores. Tant l’accés com les visites continuaran sent gratuïtes per al públic i el Museu continua a disposició de grups per concertar visites al jaciment al marge d’aquestes jornades.
El regidor de Cultura, Paco Agulló, ha destacat que “el Museu continua fent uns esforços molt importants per posar en valor i difondre el patrimoni històric que tenim en el nostre entorn, i les pintures de la Sarga són un dels màxims exponents del nostre patrimoni cultural”. A més ha explicat que “les pintures estan reconegudes com a Patrimoni de la Humanitat per la Unesco en el context de l’art rupestre de la façana mediterrània peninsular, suposen un dels millors exemples d’aquestes expressions artístiques prehistòriques, amb un entorn natural únic i espectacular, i en una zona que ha estat perfectament condicionada per facilitar la visita de tots els interessats en aquests magnífics vestigis dels nostres avantpassats”.
Comenta i participa-hi