Medi Ambient reforça la reintroducció del xoriguer petit amb l’alliberament de 10 cries en la Vall de Polop
La secretària autonòmica d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Paula Tuzón, ha acudit a l'acte a Alcoi - Els ocells han estat criats en el Centre de Recuperació de Fauna La Granja del Saler

La secretària autonòmica d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Paula Tuzón, i l’Alcalde d’Alcoi Toni Francés junt el regidor Jordi Silvestre han participat en l’acte de reintroducció de 10 cries de xoriguer petit en la Vall de Polop a Alcoi.
La trobada s’ha dut a terme després de l’èxit amb les experiències anàlogues realitzades a la Vall dels Alforins, a Villena, i en la zona de Meca-Sant Benito, a Aiora. D’aquesta manera, gràcies a la col·laboració del Servei de Vida Silvestre de la Direcció General de Medi natural i d’Avaluació Ambiental, i l’Ajuntament d’Alcoi, és continuen les labors per a assentar aquesta espècie en els llocs on històricament estava present i, de la mateixa manera, aconseguir que el xoriguer petit deixe de ser una espècie amenaçada d’extinció en el nostre territori.
La secretària autonòmica ha agraït “la participació indispensable, no solament d’altres administracions, sinó també de la societat civil a través d’agrupacions, associacions, voluntaris i empreses, els quals són necessaris per a millorar els resultats dels projectes i avançar en una cultura de responsabilitat compartida”.
Els ocells alliberats, han estat criats en captivitat en les instal·lacions del Centre de Recuperació de Fauna La Granja del Saler, dependent de l’Administració autonòmica. Els ocells poden alimentar-se per si soles, però encara no són capaços de volar fins passades unes setmanes.
Aquest programa ja ha tingut èxit en La Marjal de Pego, on recentment els xoriguers reintroduïts en la zona fa unes setmanes han començat a abandonar el niu.
Sobre el programa de reintroducció del xoriguer petit
La cita s’inclou dins del programa de reintroducció d’aquesta espècie en la Comunitat. En aquest sentit, Tuzón ha destacat: “Els esforços de la Generalitat per fer valdre la importància que té la biodiversitat valenciana, la qual ens situa en primera línia europea quant a conservació”.
La secretària autonòmica ha subratllat la importància “dels nostres hàbitats i espècies, que compten amb un valor excepcional” i ha recordat que “el nostre territori representa un paper clau respecte a altres espais, ja que és una via de connexió entre poblacions d’animals i plantes”.
Així mateix, Tuzón ha recalcat la seva satisfacció per estar en aquest acte “clau per a la biodiversitat, que és un valor fonamental que va més enllà de qüestions científiques i que es relaciona directament amb la qualitat de vida de la població, en ser fonamental per a la viabilitat dels ecosistemes i els seus serveis”.
Comenta i participa-hi