Alcoi reforça les restriccions per a evitar la propagació de la Covid-19
Davant l'increment de casos positius en la ciutat a causa del passat pont de la Constitució, des de l'Ajuntament s'ha decidit reforçar les mesures que ha pres Generalitat de cara als Nadals

L’alcalde d’Alcoi Toni Francés i el portaveu del govern municipal, Jordi Martínez, han comparegut davant els mitjans de comunicació per tal d’anunciar mesures restrictives complementaries a les que va anunciar el president de la Generalitat, Ximo Puig, la setmana passada.
Aquesta decisió s’ha dut a terme a causa de l’important increment de casos positius a la localitat. I és que, a principis de novembre Alcoi estava al voltant de 230 casos per cada 100.000 habitants, cosa que va canviar després del passat pont de la Constitució, ja que en l’última actualització del 17 de desembre, la xifra ha augmentat en 318 casos per cada 100.000 habitants.
Davant aquestes noves dades, l’Ajuntament d’Alcoi s’ha vist amb la necessitat de reforçar les mesures restrictives per a Nadal.
Jordi Martínez, ha explicat que des de demà es començaran a dur terme aquestes noves mesures: el tancament d’espais municipals esportius i l’Eduardo Latorre, tancament dels parcs infantils, també se suspendran les activitats turístiques, culturals, tallers, que estiguen organitzades per l’Ajuntament i se suspendrà també qualsevol celebració esportiva.
Així encara, les programacions del Teatre Calderón i Principal, del Tirisiti, i dels museus alcoians continuaran com estàvem previstes.
Des del govern local han explicat que es reforçarà la vigilància policial durant els dies que duren aquestes mesures, concretament, fins al 4 gener, que es realitzarà una valoració d’aquestes i es veurà si es modifiquen.
Francés ha fet una crida a la prudència i la responsabilitat de l’alcoiania, i ha declarat que: “el millor Nadal i Cap d’Any és el que no genera més morts”.
L’alcalde també ha informat sobre l’actual situació de les residències de persones grans del Preventori, i d’Emilio Sala. En la primera de les esmentades, actualment hi ha 38 residents positius, i han faltat 10 persones. El nombre de sanitaris positius en la residència del Preventori és de 17.
Pel que fa a Emilio Sala, actualment s’han registrat 34 positius, 4 d’ells en situació greu. 18 dels sanitaris d’aquest centre també han donat positiu.
Comenta i participa-hi