Alcoi present a la IV Jornada XarxaSalut de Municipis de la Comunitat Valenciana
S'ha celebrat des del dia 7 al 10 de juny, i en aquesta edició s'ha parlat sobre 'Governança local participativa: eix de la resiliència als nostres municipis després de la pandèmia'

L’Ajuntament d’Alcoi ha format part de la IV Jornada XarxaSalut de Municipis per la Salut de la Comunitat Valenciana, en la qual s’ha parlat sobre ‘Governança local participativa: eix de la resiliència als nostres municipis després de la pandèmia’, i s’ha dut a terme de forma telemàtica des del dia 7 al 10 de juny.
Aranza de Gracia, regidora de Polítiques Inclusives, ha intervingut en un intercanvi d’experiències, que ha estat moderat per Daniel Millor de l’Associació Arquitectura sense Fronteres.
La regidora ha parlat sobre les actuacions es van fer en Alcoi, especialment a l’alberg per a les persones sense llar que es va habilitar al Centre Social de la Zona Nord, que va ser un servei que a més de permetre dormir en una època complicada amb l’estat d’alarma, també va oferir un espai on calfar-se, dutxar-se i menjar.
L’alberg va estar organitzat entre les regidories de Polítiques Inclusives i la d’Habitatge, i es va poder mantenir durant el temps que va ser necessari gràcies a col·laboradors que van permetre que aquest servei poguera oferir els serveis bàsics necessaris, amb l’objectiu que les persones sense llar pogueren estar allí durant tot el confinament.
Aranza de Gracia ha destacat que: “Hem de reiterar l’agraïment a totes les persones que amb la seua implicació van posar en marxa aquest servei d’emergència social, a totes les persones treballadores municipals, en especial, les de Serveis Socials, als voluntaris i també a les entitats que van col·laborar perquè va ser un gran esforç. Van poder atendre a totes les persones vulnerables que van necessitar aquest recurs en els moments més complicats de la pandèmia”.
Aquesta jornada ha volgut ser un espai per a l’intercanvi d’accions i experiències que s’han fet des dels consistoris valencians, amb la col·laboració d’associacions, població, empreses i altres administracions per a donar resposta a les necessitats detectades durant la pandèmia. Amb aquest intercanvi es pretén contribuir a identificar i aprofitar algunes d’aquestes accions i experiències que són positives per a la població.
Comenta i participa-hi