Silvia Gómez i Toni Miranda, protagonistes de l’Himne i el cartell de les pròximes festes
Aquest divendres se celebrarà la presentació de càrrecs dins de les activitats de la programació de Mig Any, i començarà el compte enrere per a les pròximes festes de Moros i Cristians

A partir d’aquest cap de setmana començarà oficialment el compte enrere per a les pròximes festes de Moros i Cristians d’Alcoi, amb la presentació dels càrrecs festers de 2023, i amb la celebració del dia gran del Mig Any. Per això, en aquestes dates, l’Ajuntament d’Alcoi anuncia quins seran els protagonistes de l’himne i el cartell.
Pel que fa a l’himne per als pròxim Dia dels Músics, s’ha triat a Silvia Gómez per a dirigir aquest moment tan especial per a la ciutat d’Alcoi. Gómez va finalitzar els seus estudis amb Ana María Flori en les especialitats de Piano i Música de Cambra i té cursos de perfeccionament amb grans noms dins del panorama musical. A més, també ha cursat composició amb Javier Darias, formant part com a membre del Col·lectiu de Compositors d’ECCA. A més, és Catedràtica de Repertori amb Piano al Conservatori Superior Óscar Esplá d’Alacant, i té el títol de Màster en Investigació Musical per la Universitat Internacional de La Rioja. Dins del seu currículum també hi ha premis com el Premi al Millor Àlbum d’Obra Musical Clàssica 2009, que dona l’Acadèmia de les Arts i les Ciències de la Música.
Actualment, també realitza concerts juntament amb el violinista Vicente Antón o el viola Lesster Mejía, amb el quartet de corda ILCA. I també, amb el programa d’àmbit europeu ERASMUS, actua amb altres grans intèrprets.
Així mateix, també forma un duo estable amb el clarinetista Eduard Terol, i fan concerts per Espanya i Europa, en molts festivals dedicats a aquest gènere.
Per altra banda, el consistori també anunciat qui serà l’encarregat de dissenyar la imatge anunciadora de les nostres festes, el cartell. Per a aquest any s’ha elegit al fotograf Toni Miranda. Ell, va obtenir el Títol d’Expert Universitari en Arts Visuals, Fotografia i Acció Creativa en la Universitat Miguel Hernández d’Elx, a més de ser Delineant tècnic especialista en edificis i obres. Precisament la seua afició per la fotografia va sorgir de la seua antiga professió, ja que realitzava, a més de plànols d’edificis, infografies d’ells en 3D. Així va començar a conéixer i estudiar la importància de la llum.
Per a completar la seua formació ha fet màsters en fotografia, retrat, metàfora en el documental i retoc fotogràfic i postproducció digital.
Entre els seus premis, hi ha 4 internacional, 6 nacionals, i molts més en àmbit comarcal i local; i, a més, cal ressaltar que ha exposat de manera individual en diversos municipis de la província d’Alacant, arribant fins i tot a Castella-la Manxa.
En l’àmbit publicitari ha dut a terme el disseny de diverses campanyes, a més de ser l’autor del cartell anunciador de la Fira Modernista 2021 i en poc temps podrem veure als carrers la mostra urbana ‘La Veu d’un Poble’.
Carolina Ortiz, regidora de Festes, ha assenyalat que: “Vull donar públicament l’enhorabona tant a Silvia com a Toni, són dos persones que mereixen aquest reconeixement. Amb aquest nomenament volem reconéixer la trajectòria de tots dos. Sílvia posseeix un currículum brillant i Toni, ha aconseguit un reconegut prestigi. Com en altres ocasions busquem que el cartell el porten a terme diferents representants de les arts plàstiques tant del món de la pintura, com de la fotografia, el dibuix o el disseny gràfic”.
Comenta i participa-hi