El canvi climàtic serà un dels punts més importants de la Setmana de la Ciència
Enguany el Campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València celebrarà la 19 edició d'aquesta setmana plena de conferències i activitats, que tenen com a objectiu la divulgació de la ciència en la ciutadania

Un dels esdeveniments més importants que celebra el Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València és la Setmana de la Ciència. Ja són 19 les edicions que s’han fet d’aquesta setmana que estarà carregada d’activitats. Enguany seran dos les setmanes en les quals els assistents podran escoltar conferències d’experts sobre diferents àmbits, o activitats com visites guiades.
Pau Bernabeu, director del Campus, ha manifestat la seua satisfacció davant l’acollida que tenen aquestes jornades entre la ciutadania, i per tots els experts que acudeixen a divulgar els seus coneixements en diferents temes. A més, ha convidat a tots a gaudir d’una bona estona aprenent ciència.
Vicente Díez Valdés, director de la Setmana de la Ciència, s’ha encarregat de presentar tota la programació que s’iniciarà el dia 14 de novembre, i ha comentat que moltes de les conferències organitzades per a aquests dies tindran com a tema central el canvi climàtic, un problema que estem patint, i que segons ha afirmat, “s’ha de combatre per a poder canviar les coses”.
La primera de les xarrades l’oferirà Pedro Alfaro, Catedràtic de Geodinàmica Interna del Departament de Ciències de la Terra i del Medi Ambient per la Universitat d’Alacant, que parlarà sobre la importància dels volcans al llarg de la història.
El dimarts 15 serà el torn de parlar de seguretat amb Victoria Camps Cervera, catedràtica en Filosofia moral i Política, i que va ser senadora als anys 90. Actualment, és consellera Permanent d’Estat, i des de la seua experiència parlarà on estan els límits entre la seguretat i la llibertat, posant d’exemple la pandèmia. L’endemà serà el torn de José Capmany Francoy per a parlar de ‘Fotònica Integrada: una tecnologia sostenible per a la nova economia digital’. Marisa Salanova serà la protagonista del dijous 17 amb ‘Resiliencia: ¿Como me levanto después de caer?’.
Javier Sampedro, científic i periodista, acompanyat per Pere Estupinyà, químic i presentador i divulgador de televisió i ràdio, parlaran sobre l’actualitat científica amb jazz i intentaran que els presents puguen preguntar qualsevol classe de dubtes.
Per a finalitzar la setmana, es farà una visita al jaciment arqueològic del Cabezo Redó en Villena, de la mà de Mauro S. Hernández.
La segona setmana d’activitats començarà amb els monòlegs científics, amb Manuel González, Mari Luz Cádiz, Sara Cazzoli, i Jesús Victorino Santos. L’endemà la politòloga Cristina Monge, assídua als mitjans de comunicació, farà una ponència sobre el canvi climàtic: ‘No et sacrifiques pel futur del planeta’.
El dimecres 23 la gastronomia serà la protagonista de la mà d’Ignasi Grau, arqueòleg, i de Kiko Moya, xef amb dos estreles Michelín. Ells dos s’encarregaran de fer un tast arqueològica amb sabors de l’antiga Roma.
Per al dijous 24 es comptarà amb la presència de Luis Miguel Martínez Otero, expert en neurociència, que parlarà sobre la percepció visual.
L’últim dia, Jerónimo López Martínez, un gran expert sobre canvi climàtic farà l’última ponència de l’edició amb ‘El futur comença ara: l’Àrtic i l’Antàrtida com a laboratoris del canvi climàtic’. Finalment, l’acte de clausura estarà a càrrec de la diputada al Congrés per la província d’Alacant, Patricia Blanquer.
Per tal d’assistir a algunes d’aquestes activitats s’haurà de fer inscripció a partir d’aquest enllaç.
Comenta i participa-hi