Èxit al Festival Internacional Animalcoi
En aquesta segona edició del certamen han assistit més de 2.500 persones, més del doble que en el seu primer any

La segona edició del Festival Internacional d’Animació, ANIMALCOI, ha finalitzat, i segons han comentat des de la seua organització, amb èxit de participació, ja que han assistit més de 2.500 persones, superant més del doble de la participació de la primera edició. Durant aquests tres dies s’han dut a terme més de 40 activitats, i en total s’han projectat 4 pel·lícules i 67 curts; i s’han fet 15 tallers, ponències i masterclass per a professionals de primer nivell, nacional i internacional.
L’animació francesa ha sigut la gran protagonista de l’edició, i ha comptat amb un gran acolliment internacional, i això s’ha demostrat en que s’han rebut més de 600 curts de 70 països.
Per a fer totes aquestes ponències s’ha comptat amb un cartell format per reconeguts productors, cineastes, guionistes, il·lustradors i directors del sector de l’animació.
Animalcoi, un any més, ha estat organitzat per l’Escola d’Art i Superior de Disseny d’Alcoi, per l’Associació per al Desenvolupament de l’Art i el Disseny, i per l’Ajuntament d’Alcoi.
Diana Cortés, directora del festival, ha fet un balanç molt positiu sobre aquesta edició, i l’ha descrit com un “gran èxit” i amb un “acolliment increïble”. A més, ha destacat que, el que més ha cridat l’atenció als assistents ha sigut “el caràcter internacional del festival, gràcies al completíssim catàleg de pel·lícules de tot arreu del món i la participació d’alguns dels seus creadors, premiats pels Goya, festivals de renom, i fins i tot, nominats als Òscar”.
S’ha acabat aquesta edició d’ANIMALCOI, però ja està pensant en la pròxima, que segons ha anunciat la directora “preveu superar encara més la participació”, i ha avançat que: “els videojocs i la realitat virtual seran camps que comptaran amb gran protagonisme, però, sense deixar de costat l’animació”.
Comenta i participa-hi