foradia elgrat

Les biblioteques d’Oliva instal·len un expositor de llibres sobre igualtat

Estarà disponible en aquestes instal·lacions municipals durant tot el mes de març. A més a més, des de l'Ajuntament de la localitat s'ha preparat un programa d'activitats i tallers al voltant de la igualtat de gènere

El Departament de Cultura i Biblioteques de l’Ajuntament d’Oliva ha preparat per al mes de març una programació d’activitats al voltant de la igualtat de gènere, amb motiu de la celebració del Dia de la Dona.

Des del dia 1 de març tot aquell que visite les biblioteques municipals podrà gaudir de lectures relacionades amb la igualtat i el feminisme, gràcies a l’expositor temàtic que han instal·lat. En la col·lecció hi ha títols actuals, però també alguns més antics, i hi ha per a totes les edats i temàtiques, com llibres escrits per dones activistes o sobre la vida de les dones valencianes, rellevants, llibres d’il·lustracions, assajos sobre feminisme, o altres matèries com educació, sociologia, o història. Julio Llorca, regidor d’aquesta àrea, ha comentat que: “S’ofereix un gran i variat ventall de lectures que tracten de fomentar un pensament crític i amb coneixement de causa sobre el que suposa la igualtat entre homes i dones, la lluita feminista i la seua importància per al conjunt de la nostra societat”.

A banda de l’oferta de lectures a les biblioteques municipals, també s’ha preparat un programa amb altres activitats. Per exemple, el taller d’escriptura creativa que es durà a terme des del dia 1 al 26 d’abril.

El divendres 10 de març els xiquets i les xiquetes d’Oliva, prèvia inscripció, podran gaudir del contacontes ‘Guapa’, a la Biblioteca tamarit i a càrrec de Marta Pellicer. Es tracta d’una història carregada d’humor infantil sobre la pressió que exerceix la societat per a alterar l’aparença de les persones per tal d’ajustar-se a l’ideal de bellesa que alhora ens oprimeix.

Llorca, ha assenyalat que “des del departament treballem durant els 365 dies de l’any per comptar sempre amb dones creadores per al programa cultural, bé siga a través dels grups de lectura de la biblioteca, bé siga concerts, bé siguen xerrades o presentacions de llibres. El mes de març és una bona data per fer valdre la tasca que realitza el Servei de Biblioteques a través del seu programa en què es forma i s’aprén amb valors com la igualtat, la diversitat i el respecte”.

Font: Redacció./


barnasants

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *