subscriutegrat subscriutegrat

Alcoi acollirà la XXXVIII Trobada Estatal de les Escoles Associades de la UNESCO l’any 2027

L'Assemblea Estatal de la XarxaPEA ha designat la ciutat com a seu de la trobada, que tindrà lloc el juliol de 2027

L’Assemblea Estatal de la Xarxa d’Escoles Associades de la UNESCO (XarxaPEA), reunida aquests dies a Barcelona, ha acordat que Alcoi siga la seu de la XXXVIII Trobada Estatal de les Escoles Associades de la UNESCO, que se celebrarà durant el mes de juliol de 2027.

La candidatura alcoiana, amb el suport dels centres educatius de la ciutat integrats en la XarxaPEA, ha rebut una valoració molt positiva per part dels representants de les diferents comunitats autònomes presents en l’assemblea. La designació suposa un reconeixement al compromís d’Alcoi amb l’educació en valors com la ciutadania mundial, la sostenibilitat, el patrimoni cultural i la cultura de la pau.

Actualment, formen part de la Xarxa a la ciutat els centres CIPFP Batoi, CPEE Tomàs Llàcer, CEIP Sant Vicent, IES Pare Vitòria i IES Andreu Sempere, mentre que el CEIP Horta Major hi participa activament i es troba en procés d’incorporació.

La trobada reunirà a Alcoi professorat, equips directius, estudiants i representants institucionals vinculats a la UNESCO procedents de tot el país, que compartiran experiències educatives i projectes relacionats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, la interculturalitat i la preservació del patrimoni.

Els centres alcoians de la XarxaPEA han destacat que la designació és una oportunitat per donar a conéixer la riquesa educativa, cultural i patrimonial de la ciutat i el treball que desenvolupen en favor dels valors de la UNESCO.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *