Caixa Ontinyent prepara ajudes perquè els joves accedisquen al seu primer habitatge
La iniciativa, que es canalitzarà a través de la Fundació Caixa Ontinyent, arrancarà el 2027 i alleujarà l’esforç dels tres primers anys de la hipoteca

Caixa Ontinyent treballa en una nova línia d’ajudes per a facilitar als joves l’accés a la seua primera vivenda. La iniciativa, que es desenvoluparà a través de la Fundació Caixa Ontinyent i està prevista per a 2027, ha sigut presentada hui en roda de premsa pel president de l’entitat, José Pla; el director general, José Sanfélix; i l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez.
El programa s’adreça a joves menors de 36 anys que necessiten finançament hipotecari. Les persones sol·licitants hauran de tindre uns ingressos màxims de 5,5 vegades l’IPREM, aproximadament 46.200 euros anuals, i la vivenda haurà d’estar a la Comunitat Valenciana amb un preu que no supere els 250.000 euros.
Les ajudes podran arribar fins al 5% de l’import del préstec, amb un màxim de 12.500 euros per beneficiari, i es repartiran durant els tres primers anys de la hipoteca. Això equival aproximadament a una reducció de dos punts percentuals en el cost del finançament en aquest període.
La mesura complementarà els instruments que l’entitat ja ofereix, com els programes d’avals de l’Institut Valencià de Finances (IVF) i la línia d’avals de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO), que permeten finançar fins al 100% del preu de compra. A més, Caixa Ontinyent prepara un compte remunerat per a joves que vulguen comprar un habitatge en el futur, pensat per a afavorir l’estalvi previ i per a visualitzar l’esforç econòmic de la futura hipoteca.
Per la seua part, l’Ajuntament d’Ontinyent aportarà fins a 1.000 euros addicionals per beneficiari, mitjançant un conveni amb l’entitat, per a cobrir despeses com l’assegurança d’incendis i la taxació de l’immoble. Aquesta mesura se suma al Pla de Vivenda municipal, que preveu una inversió pública de 2,5 milions d’euros entre 2027 i 2030.
El president de Caixa Ontinyent, José Pla, ha destacat que “l’accés a la vivenda s’ha convertit en un dels principals reptes per a molts joves” i que l’entitat vol contribuir amb “mesures concretes que reduïsquen les barreres econòmiques”. El director general, José Sanfélix, ha explicat que la iniciativa actua en dos moments clau: l’esforç dels primers anys de la hipoteca i l’estalvi previ a la compra. L’alcalde, Jorge Rodríguez, ha afirmat que la vivenda “necessita respostes des de tots els àmbits” i ha valorat la iniciativa com “una excel·lent notícia” per a la ciutat.










Comenta i participa-hi