Compromís reclama a la Generalitat que aposte pel sòl industrial viable de l’Alcoià i el Comtat
Després de la reunió d’alcaldes i regidors, plantegen apostar per alternatives industrials factibles ja demostrada la inviabilitat de La Canal

Compromís va celebrar la setmana passada una reunió comarcal d’alcaldes i regidors d’Alcoi, Cocentaina, Muro, Banyeres i Ibi per tractar qüestions vinculades al sòl industrial. Segons explica la formació, l’objectiu és plantejar una alternativa industrial per a la comarca que siga “viable des del punt de vista mediambiental, tècnic i econòmic”. Aquesta qüestió ha tornat al debat públic després de constatar-se la inviabilitat del projecte industrial Alcoi Sud.
Des de Compromís recorden que sempre han mantingut una postura contrària al polígon industrial de La Canal i que “des del primer moment hem treballat en alternatives comarcals viables”. En aquest sentit, afirmen que són l’única formació política que ha mantingut aquest mateix posicionament en els diferents ajuntaments de la comarca afectats i que “cal centrar els esforços en aquells espais que sí que poden desenvolupar-se a l’Alcoià i el Comtat i que compten amb informes tècnics favorables”.
Per això, la principal exigència sorgida de la reunió es dirigeix a la Generalitat, a qui reclamen que “s’implique de manera decidida en el desenvolupament dels terrenys industrials ja existents a la comarca”. I afegeixen: “En lloc de malgastar diners i temps en un projecte totalment fallit com La Canal, considerem que el govern autonòmic ha de concentrar els esforços en el sòl industrial disponible”.
Segons detalla la formació, actualment existeix en el conjunt dels municipis una superfície superior als 3 milions de metres quadrats de sòl industrial ja planificat i, fins i tot, completament preparat per desenvolupar. Aquest fet ja va ser avançat fa unes setmanes per Muro, que disposa actualment de prop de 500.000 metres. Aquesta superfície podria sumar-se als 700.000 del nou PGE d’Alcoi, als 500.000 disponibles a Banyeres, a més d’1 milió a Ibi i a altres terrenys en la resta de l’Alcoià i el Comtat.
Una vegada comprovada l’existència d’aquest sòl, Compromís considera especialment important que la inversió econòmica que la Generalitat pretenia realitzar en el projecte d’Alcoi Sud es reoriente cap a aquestes alternatives viables. “La mateixa Generalitat reconeix la importància d’augmentar el nostre sòl industrial, per tant, pensem que haurien d’estar disposats a invertir en sòl que sí que és viable”, afirmen, i afegeixen que “si el govern autonòmic del PP no ho fa, demostraran que no els importa la nostra indústria, sinó l’especulació”.
Els diferents càrrecs de la formació han destacat també la importància del treball conjunt a escala comarcal perquè, segons defensen, aquesta superfície “representa una oportunitat real per donar resposta a la demanda de sòl industrial sense insistir en projectes que han demostrat la seua inviabilitat”. De fet, recorden que el projecte Alcoi Sud contemplava menys d’1 milió de metres quadrats, per la qual cosa “la superfície disponible i viable és més del triple”.
Finalment, els representants valencianistes han anunciat que en les pròximes setmanes visitaran les Corts Valencianes per traslladar aquesta proposta al parlament valencià. “Des de Compromís sí que volem treballar per la nostra indústria, i ho demostrem amb fets”, han conclòs.














Comenta i participa-hi