foradia pressupostparticipatiualcoi

Proposta de moció contra Israel

La regidora d’EUPV a l’Ajuntament i titular de Cooperació, Solidaritat i Pau, Estefania Blanes, indica que la proposta de moció serà facilitada a la resta de grups polítics de l’Ajuntament per a què també la subscriguen (...) Prop de 150 alcoians es van reunir ahir per manifestar-se en contra d'una massacre de tal envergadura

manifestacióalcoiperpalestina

En la concentració per condemnar els atacs van participar molt ciutadans la Plaça d’Alcoi./

El grup municipal Esquerra Unida del País Valencià presenta una proposta de moció de suport al poble palestí per tal que el Consistori inste al govern central “a pressionar a l’Estat israelià per posar fi als atacs contra el poble palestí” que està causant la mort de centenars de persones, sent la població infantil la més afectada, a més d’un altre objectiu: que Espanya trenque les relacions amb el país invasor. Segons Estefania Blanes, la nova regidora d’EUPV a l’Ajuntament i titular de Cooperació, Solidaritat i Pau, la proposta serà facilitada a la resta de grups polítics de l’Ajuntament per a què també la subscriguen, de forma “que al Govern espanyol li arribe una veu unànime des d’Alcoi que se sume a altres municipis”.

Així, EUPV s’uneix a la crida llançada “tant a israelins com palestins” pel Consell de Seguretat de l’ONU demanant un alto el foc i a protegir la població civil en compliment de la legislació humanitària internacional. I és que les bombes ja fa temps que cauen de manera indiscriminada sobre habitatges, mesquites, clíniques sanitàries, un centre d’atenció de discapacitat o, fins i tot, a la platja -recordem els xiquets que van morir allí fa dos dies-.

En definitiva, l’Ajuntament d’Alcoi ha concretat i acorda dos punts bàsics que es plasmen a la proposta de moció. D’una banda, mostrar la seua més contundent “condemna” a l’agressió del govern d’Israel al poble palestí; després, fer patent la seua repulsa a “l’atac” del primer país i trencar “totes” les relacions amb Israel fins que no acate les resolucions de l’ONU, instar a l’organisme a què dispose per a l’Estat de Palestina protecció internacional i que establisca una comissió d’investigació sobre els bombardeigs israelians en Gaza.

manifestacióalcoiperpalestina1

foto: M.Rosella./

Alcoi està amb Palestina. Ahir ho van demostrar les prop de 150 persones que es van concentrar a la plaça d’Espanya per condemnar els atacs continuats d’Israel a aquest poble. A les 20h. un portaveu dels alcoians va alçar ben fort la veu per tal de què la crida en contra d’aquest “genocidi” traspassara les muntanyes. L’operació ‘Marge Protector’ va començar el 8 de juliol. Israel ja ha mobilitzat a 20.000 reservistes en la zona, i 40.000 a tot el país. Ara per ara, ja han bombardejat 1.320 “objectius” en Gaza.

Avui Google celebra el naixement del Premi Nobel Nelson Mandela, que haguera cumplit 96 anys. Des de Les Muntanyes desitgem que l’esperit i els principis d’aquesta figura tornen a sonar ben fort aquests dies.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *