foradia pressupostparticipatiualcoi

L’incendi a Mariola crema 17 hectàrees als termes d’Alcoi i Bocairent

Es tracta d’una zona propera a Sotarroni i Buixcarró que ja es va cremar fa vint anys, en 1994. L’incendi forestal a Mariola crema 17 hectàrees (les primers estimacions fetes públiques per l'Ajuntament d'Alcoi parlaven de vinti-dues) als termes d’Alcoi i Bocairent.

incendi sotarroni

L’incendi forestal que s’ha produït aquesta matinada del 11 d’Agost 2014 es troba sota control des d’aproximadament les 10.30 h. d’aquest matí, si bé oficialment no es dóna per controlat per precaució, degut a les altes temperatures i a la presència de vent a la zona afectada.

L’alarma ha estat rebuda a les 3.09 hores pel servei d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana; les flames s’han iniciat al terme municipal de Bocairent, a una zona propera al Buixcarró i Sotarroni, i a poc a poc han anat desplaçant-se fins a terme municipal d’Alcoi. Els serveis d’extinció han començat a actuar immediatament, i ha estat la intervenció dels mitjans aeris, a partir de les 7.20 aproximadament, la que ha estat decisiva per estabilitzar les flames.

La zona cremada ha estat d’aproximadament  17 hectàrees (aproximadament 17 camps de futbol), segons les primeres estimacions eren 22 hectàrees, i es tracta d’una zona amb poca massa forestal degut a que va ser una de les àrees afectades per l’incendi de 1994, per ara farà vint anys. Es tracta, a més, d’un indret que es troba relativament prop d’àrees habitades com el propi càmping de Mariola o la urbanització del Sargent, però en cap moment s’ha hagut de procedir a desallotjar veïns, ja que l’evolució de les flames no ha requerit d’aquestes mesures.

A la zona han actuat 9 dotacions de Bombers, 6 Brigades d’Emergències amb 6 autobombes, 6 mitjans aeris, quatre patrulles de la Policia Local, Guàrdia Civil, i 14 voluntaris de l’Agrupació Contra Incendis Forestals (ACIF).

Va ser provocat per un llamp, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el seu compte de Twitter. L’incendi que ha arrasat 17 hectàrees a la zona de Buixcarró i Sotarroni al Parc Natural de la Serra de Mariola, a Alcoi (Alacant),

Font: Redacció


turistalcoi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *