LLiurats els premis a les Jornades Micològiques d’Ibi
• El català Ramiro Reyes guanya el Concurs Fotogràfic de les X Jornades Micològiques d'Ibi • L'iberut David Paniagua Torres guanya el Concurs Micològic
El diumenge va tenir lloc la fallada del Concurs de les X Jornades Micológicas en el Museu de la Biodiversitat d’Ibi. Després d’una llarga deliberació, el jurat va determinar que Ramiro Reyes, natural de Berga (Barcelona), fora el primer premiat en la categoria general amb la seua fotografia “IMMORTAL”, Ganoderma lucidum (REISHI)”, trobada a Berguedà.
El segon guardó de la categoria va ser per al càntabre Alfredo López de Arbina, de Sant Román de Colindre, amb la seua fotografia Schizophyllum commune. En la categoria d’Associats d’APUNTA el guanyador va ser Antonio García Pertusa, de Saix, amb la seua imatge Ramaria sp., realitzada a Conca i el segon premi va ser per a l’iberut José Castañer Iváñez, amb la seua imatge BITLLA, trobada a Ibi.
La mostra ha romàs oberta al públic des del passat dia 8 d’aquest mes i a partir d’avui estarà a la seu Universitària de Xixona, on se celebren conjuntament la X edició de les Jornades Micológiques.
El jurat estava compost per Santi Cózar, Regidor de Medi ambient; Manolo Iváñez i Rafael Pérez, Fotògrafs professionals; Segon Ríos, Director del Jardí Botànic – Estació Biològica de Torretes, Pedro Sempere i José Luis Bartolomé, Vocal i President d’APUNTA.
També es va realitzar la fallada del Concurs Micològic
Els guanyadors van ser l’iberut David Paniagua Torres amb el seu gran bolet Boletopsis leucomelaena, i l’alacantí Mario Manrique Ortuño, que amb només 7 anys va aconseguir el segon premi amb un Suillus granulatus.
Amb una gran acceptació a la província i el jurat de la qual estava compost per membres d’APUNTA. Després de l’excursió per a la recol·lecció, els assistents es van reunir el Museu per a la valoració i el lliurament de premis.
La propera activitat prevista dins d’aquestes jornades és la xerra “Nocions bàsiques sobre els fongs”, a càrrec de Fernando Sánchez, de l’IES Moratalla de Múrcia. La xerrada s’impartirà a la Seu Universitària de Xixona, a les 20:00 h. Les jornades es clausuraran el dia 29 a Ibi amb l’acte de lliurament de premis del concurs fotogràfic, en el Museu de la Biodiversitat, a les 12:00 h, i el taller de cuina amb bolets.
Comenta i participa-hi