foradia subscriutegrat

10é aniversari d’intercanvi de llavors tradicionals a Turballos

• El matí del diumenge 5 de Març • Per tal de recuperar i conservar les varietats tradicionals agraries, l’acte integra diverses activitats •

El matí del diumenge 5 de Març, tindrà lloc el 10é aniversari d’intercanvi de llavors tradicionals a Turballos.   Per tal de recuperar i conservar les varietats tradicionals agraries, l’acte integra diverses activitats, entre altres: tast de menjars tradicionals, xerrades i intercanvi de llavors, tasts d’olis, mercat ecològic de fruites i verdures i una exposició sobre “agricultura, alimentació i medi ambient”.

La cita està organitzada per l’associació ‘Llavors d’ací‘, per a la promoció i la conservació de la biodiversitat agrària del País Valencià. Treballar amb llavors tradicionals és una forma de potenciar la cultura popular i de promoure la diversitat agrària, les formes de cultiu tradicional i la revalorització d’allò local.

Presentació del conte La carabassa Tomasa

En el mateix acte, aquest diumenge 5 de març es presenta La carabassa Tomasa, de Xaro Navarro, il·lustrat per César Barceló. Serà a les 11.30 h a Turballos.

A més de la presentació, hi haurà un taller de manualitats gratuït per a la xicalla, al mercat del poble, a càrrec de l’autora del llibre, Xaro Navarro, i de l’escriptora i editora Mercè Climent.

La carabassa Tomasa conta les peripècies d’una carabassa que es fa enorme en un hortet fins que va a parar a un mercat… Un llibre que aplega també receptes de cuina fetes amb carabassa, el veritable origen de Halloween i la festivitat de Tots Sants, el joc de “La mare carabassera” i un glossari de paraules pròpies vinculades a la comarca del Comtat i l’Alcoià.

Font: Redacció./


ajualcoi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *