Guanyar considera l’actuació a La Beniata “un seguit de despropòsits”
• "Com a conseqüència, hem de contractar a una empresa externa perquè ens faça un informe favorable i ens gastem més diners públics i més temps per remeiar aquest autèntic despropòsit"
La demolició de Maquinària Ceres ha pogut ser temerària, així ho assenyala Guanyar Alcoi apel·lant a informació que els han donat experts al respecte: “hi havia murs que s’han afirmat que eren simplement de maçoneria o de revestiment però que, tal com s’ha demostrat, podrien exercir com a murs de contenció“.
“Mesos després de la demolició de Ceres, es produeix la solsida. No creiem que siga un succés casual tenint en compte que des dels anys 80 el vessant s’havia mantingut estable i no havia tingut moviments bruscos“, afirma la regidora Estefania Blanes.
Aquest incident forma part, segons la formació, d’un “seguit de despropòsits i d’exemple de mala gestió política”, que, gestionat “amb més agilitat i urgència”, podria haver evitat “el problema amb els talls de carrils” de La Beniata; i podria haver-se alleugerat “l’acumulació de trànsit a causa del tancament del pont”.
Des de Guanyar Alcoi consideren que “el PSOE no ha actuat amb la celeritat que es devia i ara ens trobem amb un problema sobrevingut, després d’un enderrocament de Maquinària Ceres realitzat presumiblement de forma deficient i que hauria provocat la solsida actual; actualment la situació és del tot kafkiana, havent de certificar la seguretat de tot el vessant”, assenyala Blanes, i afegeix que “una mostra de la falta de diligència palmària va ser quan en gener d’aquest any es demana poder realitzar una actuació urgent als terrenys de la UPV on s’havia produït part de la solsida i, per culpa que les comunicacions es realitzen amb la direcció de València i no amb la d’Alcoi, l’actuació urgent es retarda 4 mesos i no s’actua fins a maig”.
La portaveu remarca que “com a conseqüència, hem de contractar a una empresa externa perquè ens faça un informe favorable i ens gastem més diners públics i més temps per remeiar aquest autèntic despropòsit que fa més de 2 anys que segueix sense solucionar-se. No estaria de més que el responsable polític, el regidor Manolo Gomicia, explicara tots aquests seguits d’errors i informe a la ciutadania sobre terminis de forma creïble“.
Comenta i participa-hi