Impactant campanya a Alcoi contra la violència de gènere
• A soles en 2017, van ser més de 140 les dones assassinades. • Avui divendres 23 de novembre, a les 12:00 del matí, es realitzarà la lectura del manifest contra la violència de gènere a la plaça d'Espanya.
L’Ajuntament d’Alcoi està duent a terme, amb motiu del Dia contra la Violència de Gènere, una campanya per a sensibilitzar a la població sobre la xacra social que significa la violència de gènere, que cada any acaba amb la vida de dotzenes de dones. A soles en 2017, van ser més de 140 les dones assassinades.
Aquesta campanya inclou, a més de diversos tallers i activitats que s’han anat realitzant durant aquests dies, unes banderes amb una estètica impactant, que ens recorda la gravetat del problema.
Per altra banda, recordem que avui divendres 23 de novembre, a les 12:00 del matí, es realitzarà la lectura del manifest contra la violència de gènere a la plaça d’Espanya. Tot seguit, realitzarà un homenatge a totes les víctimes de la violència de gènere.
Diumenge 25, es realitzarà un taller de defensa personal per a dones, impartida per Bruno Balaguer, del Club Aikido, al poliesportiu Francisco Laporta, entre les 11:00 i les 12:30. Entre el 26 de novembre i el 2 de desembre, hi haurà una exposició de pintura a càrrec de M. Jordà al Centre Comercial d’Alzamora.
Dilluns 26 de novembre, a les 19:00 hores, al Casal Ovidi Montllor, Àlex Agulló i Asun Navarro realitzaran una activitat per a reflexionar sobre el llenguatge i la discriminació de gènere: ‘La dona en els nostres refranys, frases fetes, dites…’. I és que, tal com afirma Agulló, el llenguatge, viu i en constant evolució, construeix la nostra manera de pensar. Per això, reparar en les expressions i formes que utilitzem habitualment ens ofereix una possibilitat de ser conscients de les seues connotacions i repercussions.
Comenta i participa-hi