L’Ivace modifica la convocatòria d’ajudes de polígons perquè els municipis afectats per la DANA no les perden
Júlia Company: "Amb aquesta mesura contribuïm a la recuperació de les comarques afectades pel temporal"
El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, (DOGV), ha publicat la resolució per la qual l’Ivace modifica la convocatòria d’ajudes de millora de polígons de 2019, perquè els municipis beneficiaris que s’hagen vist afectats per la DANA puguen rebre la subvenció sense que els seus projectes siguen revocats.
En concret, s’ha modificat l’article 10.5 de la convocatòria que establia que si el municipi presentara un percentatge de despeses executades menor del 50% de la quantitat a justificar, donaria lloc a la revocació de l’ajuda per part de l’Ivace.
D’aquesta manera, una vegada aprovat el canvi, sense tindre en compte les activitats subvencionades que hagen pogut realitzar, no serà necessari aconseguir el 50% de la quantitat a justificar per part d’aquells municipis als quals l’Ivace haja concedit ajudes per a la millora de les seues àrees industrials.
La directora general de l’Ivace, Júlia Company, ha destacat que aquesta modificació “suposa un important impuls perquè els ajuntaments que hagen patit danys a conseqüència de les pluges torrencials puguen recuperar les despeses invertides en la millora i modernització de polígons sense que es declare la revocació o la minoració de les ajudes“.
Així mateix, ha assegurat que permet “contribuir i impulsar la recuperació de les comarques afectades“.
Company ha recordat que algunes de les localitats beneficiàries de les ajudes de l’Ivace per a la millora i modernització de polígons de 2019 han patit danys com a conseqüència de la DANA que va tindre lloc el mes de setembre passat en la Comunitat i que, en alguns casos, han afectat també els seus polígons industrials.
Així mateix, ha afegit que altres municipis afectats per la DANA poden haver optat per suspendre l’execució de les actuacions previstes per a poder destinar el seu import a reconstruir els serveis de primera necessitat per a la població.
Aquesta iniciativa se suma a la resta d’accions adoptades pel Consell per a fer front als efectes provocats per les pluges torrencials, principalment a les comarques la Vall d’Albaida i El Baix Segura. Entre elles destaquen els decrets d’ajudes per a habitatges, vehicles, béns de primera necessitat i el Pla d’Ocupació Extraordinari de Labora.
Ajuntaments afectats
Els ajuntaments beneficiaris de les ajudes per a la millora i modernització de polígons de l’Ivace en la convocatòria de l’exercici 2019 que s’han vist afectats pel temporal DANA i, per tant, podran acollir-se a aquesta modificació són Agullent, Aielo de Malferit, Albaida, Adzeneta d’Albaida, Castelló de Rugat, l’Olleria, Ontinyent i Benissoda, a la Vall d’Albaida.
Comenta i participa-hi