José Luís García “Ara mateix la situació és tan dura que no acabem de creure el que està passant”
Parlem amb el portaveu de la Plataforma de Familiars de Residents de la Residència Domus Vi

La residència de majors Domus Vi d’Alcoi porta quasi una setmana en el punt de mira no sols de la localitat, sinó en tot el país, ja que és un dels centres de majors de tota Espanya on la situació més està preocupant. Segons les últimes informacions oferides per la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, la xifra de víctimes mortals en aquesta residència alcoiana, ja és de 26.
José Luís García és el portaveu d’una plataforma que es va crear al mes de novembre per a expressar algunes queixes sobre la gestió, però, sobretot, de la manca de serveis, recursos i personal que hi ha al centre, que a més es va agreujar quan l’empresa Domus Vi va fer el relleu a l’empresa Novaire. A més, també es volia lluitar per les condicions de treball de la gent del centre, ja que molts patien i acabaven deixant el seu treball, ja que no podien fer bé la seua faena.
En aquest moment José Luís explica que s’estan vivint moments molt difícils. “Emocionalment la gent està molt mal, no pots despedir-te del teu familiar, i és una inquietud continua, estàs esperant tot el rato. Portem ja dos setmanes i el que queda… És que res és comparable amb açò“.
García ha contat que molts porten des del dia 9 de març sense poder parlar amb els seus familiars que estan a la residència, però que cada dia hi ha una telefonada per part del centre on s’informa de com va evolucionant tot, però com el mateix portaveu diu “no poden donar-te molta més informació“.
La setmana passada es va realitzar la prova a tots els residents per a comprovar quants positius hi havia, però encara no se saben molts dels resultats, a més, José Luís afirma que tampoc és una cosa que deixe molt tranquils als familiars, ja que si la prova és negativa, ho és del dia en què es va realitzar, però que ara les coses poden haver canviat. “D’eixe dia a ara no podem dir si la persona està infectada o no“, ha assenyalat José Luís García.

“Ara mateix és una situació tan dura que no acabem de creure que estiga passant, parlem de què hi ha 26 persones que han mort, i a més, sabem que no para ací, ja que encara hi ha persones que estan en símptomes, i sabem que el desenllaç serà la mort“, explicava García sobre com estan vivint aquestes setmanes.
Des de la plataforma s’han posat en contacte amb un advocat per tal de demanar assessorament, però com ell mateix ha dit “fins que no acabe aquesta situació no es pot fer res, primer hem de veure com acaba, perquè de moment no sabem a què atendre’s, però, està clar que sí que constituirem una plataforma paral·lela de familiars que han perdut als seus majors, i demanarem la veritat, que s’investigue i s’aclarisca, i ens diguen per què ha passat tot“.
Els familiars dels residents esperen que aquestes investigacions servisquen per a deixar a tots tranquils i conéixer la veritat, però també per a saber que ha passat, quins han sigut els errors, i fer que aquestes coses no es tornen a repetir.
José Luis explica que les administracions prenguen mesures sempre tranquil·litza, que el treball de desinfecció de l’UME era important, però que les mesures que la setmana va anunciar Ana Barceló, en les quals deia que s’anava a posar més personal a la residència, va tranquil·litzar molt més als familiars en eixe moment, però, que a hores d’ara encara no s’han vist els resultats a l’esforç de tants professionals.
Des de la Plataforma de Familiars i Residents volen deixar clar que no posen en dubte en cap moment el treball dels cuidadors, infermeres, metges, personal de neteja o d’alimentació, però que saben que ara mateix estan desbordats. “No posem en dubte el treball de la gent, que és una situació d’estar jugant-se la vida, estan exposant-se al virus. És una situació molt alarmant, i estan donant el millor d’ells“.
José Luís García, tota la plataforma de familiars, els treballadors, i tota la societat, està desitjant que aquesta situació s’acabe el més prompte possible, i que aprenga’m d’aquests moments tan difícils que estem passant.
Comenta i participa-hi