L’hostaleria alcoiana podrà adquirir marcadors de CO₂
L'Ajuntament proporcionarà aquests marcadors a aquells establiments hostalers que no tenen terrassa i que podran oferir serveis en l'interior

Des de l’Ajuntament d’Alcoi indiquen que volen treballar per a “pal·liar la crisi econòmica provocada per la Covid-19 amb diferents mesures i ajudes”.
Una d’aquestes iniciatives que es planteja des del consistori és adquirir marcadors de CO₂ per a poder proporcionar-los als negocis d’hostaleria, per tal que puguen donar amb tranquil·litat els seus serveis amb una bona ventilació.
Fins ara l’hostaleria està tancada en tot el territori valencià, però, a partir del dimarts 2 de març les terrasses podran obrir al 50%. Més endavant, segons com avance la incidència, es permetrà obrir i oferir servei en l’interior d’aquests locals, però amb aforament limitat.
Com argumenta el govern local: “els experts indiquen que, la ventilació dels espais d’interior és igual d’important que les mascaretes, alguna cosa que s’està duent a terme tant en els centres escolars com en les empreses”. Per aquest motiu, l’Ajuntament facilitarà aquests marcadors als establiments hostalers que ho sol·liciten a través del correu comercio@alcoi.org fins al 22 de març.
La mesura està destinada a aquells negocis que no disposen de terrassa, i que l’única forma que tenen de donar serveis és en l’interior. A la nostra localitat hi ha uns 180 establiments sense terrassa.
Vanessa Moltó, regidora de Comerç indica que: “destinem aquest recurs a aquells establiments que no poden tindre una terrassa i que per tant estan obligats a oferir el servei en el seu interior. Amb aquesta mesura volem afavorir a aquests negocis i al mateix temps tractar de garantir la salut de la ciutadania”.
Comenta i participa-hi