foradia pressupostparticipatiualcoi

La plataforma Salvem el Tren presenta l’exposició “No retorn”

El treball fotogràfic de l'alcoià Jordi Arques denuncia l'abandonament de la línia ferroviària que uneix Alcoi i València

El pròxim 28 de maig, la Plataforma Salvem el Tren de l’Alcoià i el Comtat presenta l’exposició “No Retorn”, creada pel fotògraf alcoià Jordi Arques i comissariat per Edurne Vaello. La inauguració tindrà lloc a les 12 hores a la seu del Club d’Amigues i Amics de la UNESCO.

Les obres fotogràfiques que componen “No Retorn” denuncien l’abandonament de la línia ferroviària que uneix Alcoi i València i que pateixen les poblacions de les comarques centrals valencianes, com l’Alcoià, El Comtat, la Vall d’Albaida i la Costera. El treball artístic de Jordi Arques repassa el recorregut per a mostrar les fractures de la via. “És un viatge en el temps i endinsa l’espectador cap a un món entre el punt real i oníric, entre un present decadent i un futur incert”, asseguren des de la Plataforma de Salvem el Tren.

L’alcoià Jordi Arques explica que “a través de les gruixudes finestres del tren, mitjançant abstraccions, amb reflexos a l’interior del tren i alteracions visuals es tracta de crear un paisatge artificial, més propi d’un escenari de ciència-ficció que de les comarques muntanyoses que habitem. S’intercalen fotografies més figuratives de l’actual estat del tren amb altres menys definides i estranyes per crear aquesta sensació d’irrealitat”.

L’objectiu d’aquestes obres és reivindicar la necessitat de comptar amb un transport públic, digne i funcional que comunique als habitants dels municipis de l’interior amb València. Molts d’ells no tenen la capacitat de moure’s, ja siga per motius d’estudis, cites mèdiques o de treball. Salvem el Tren lluita per un transport amb una velocitat acceptable, còmode i amb horaris freqüents.

Així mateix, l’exposició que s’inaugura aquest 28 de maig estarà disponible fins al 30 de setembre en horari de dilluns a divendres, des de les 19 fins a les 21 hores. El dia de la inauguració es podrà gaudir de l’actuació del grup de folk Pelandruska.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *