Pròximes millores al Racó Bonaventura-Canalons
Aquestes actuacions es podran fer gràcies a una subvenció de la Diputació d'Alacant que té un import de 6.100 euros, i que cobrirà un 70% del cost de les obres

L’Ajuntament d’Alcoi ha iniciat tres actuacions al Racó Bonaventura-Canalons amb una subvenció de 6.100 euros que ha donat la Diputació d’Alacant, i que ha sigut concedida per a la conservació i millora de paratges naturals municipals. Amb aquesta quantitat es cobrirà el 70% del total del cost dels treballs, ja que el preu total és de 8.618 euros. Les arques municipals aportaran la diferència.
Entre les accions que es realitzaran està la creació de tolla d’aigua per a la conservació i foment de comunitats aquàtiques, aprofitant l’aigua provinent del punt d’aigua permanent, que és la font del Molí de Baix del Racó de Sant Bona Ventura, per introduir una tolla d’aigua. A més, es col·locaran unes taules de fusta a la zona d’ús públic, substituint les dos taules de fusta que ja es troben molt deteriorades. Aquestes dos noves taules incorporaran una teulada de fusta, per proveir refugi als visitants en cas de pluja, ja que no hi ha cap lloc per a fer-ho.
La tercera actuació consistirà en la restauració ecològica de talús, seguint la metodologia que ha donat bons resultats en la zona. També es farà una restauració vegetal amb la creació de fagines amb elements vegetals, aportació de materials orgànics estructurants en una superfície aproximada de 200 m² posteriorment repoblació de la zona amb espècies vegetals pròpies del bosc de ribera de la zona i properes a la vegetació climàcica, incloent-hi clons d’Ulmus minor resistents a la grafiosi i finalment l’acotament de la zona tractada amb tanca de fusta i corda, per evitar la compactació del sòl.
Jordi Silvestre, regidor de Transició Ecològica ha explicat que aquestes actuacions ajudaran “a la conservació i millora de les comunitats vegetals i animals, també beneficiarà als visitants d’aquest paratge natural Municipal del Racó Bonaventura – Els Canalons que forma un corredor ecològic entre els parcs naturals del Carrascal de la Font Roja i la Serra de Mariola, coincideix amb el tram alt del riu Polop i destaca principalment per presentar un curs d’aigua durant tot l’any amb la flora i vegetació característiques d’aquest tipus d’ecosistemes. També és important ressaltar el seu elevat valor paisatgístic amb grans penyals llaurats sobre la calcària per l’acció erosiva del riu Polop”.
Comenta i participa-hi