foradia elgrat

Èxit de participació en el concurs d’AMIC-FICCIONS

En total s'han inscrit 5.336 alumnes, dels quals 1.205 pertanyen al País Valencià, augmentant en aquest territori un 52% respecte a l'edició anterior

Des d’AMIC-FICCIONS han volgut mostrar la seua satisfacció davant la gran acollida que ha rebut el concurs literari ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’. En aquesta 15a edició ha batut rècord amb un total de 5.336 alumnes registrats de 350 centres educatius de Catalunya, Illes Balears, País Valencià, Aragó i Andorra. Aquests són 843 participants més que en l’anterior edició, la qual cosa vol dir un increment del 19%.

Concretament, pel que fa al País Valencià, han participat 1.205 alumnes de 60 centres educatius, 412 inscrits més que l’any passat, un 52% més. A més a més, el col·legi San José Artesano d’Elx, és el centre amb més inscrits de tot el territori de parla catalana, amb 274 participants.

A banda, de les tres províncies del País Valencià, Alacant ha sigut la que ha registrat més inscrits amb 680 joves de 23 instituts, seguida per València, amb 292 inscrits de 22 escoles, i, finalment, Castelló, amb 233 registres de 15 centres educatius.

En aquest concurs poden participar alumnes entre els 14 als 18 anys, que estiguen cursant el 2n cicle d’ESO, Batxillerat o Cicles Formatiu de Grau Mitjà. ‘AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries’ és un certamen organitzat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), que té com a objectiu impulsar la creació literària i el treball en equip dels estudiants, així com, fomentar l’escriptura i la literatura en català.

Prenent cinc inicis de novel·la: Nosaltres a la lluna d’Alice Kellen, Ciutats de Fum de Joana Marcús, Jaufré (anònim), El que penso (sobre tot) de Jordi Sierra i Fabra, i Terres mortes de Núria Bendicho Giró, els estudiants han d’escriure un relat dividit en tres capítols, i penjar-los a través del web del concurs. L’alumnat pot participar de forma individual o en grups de fins a tres persones.

El jurat està format per persones vinculades al món de la literatura i l’educació, i serà l’encarregat d’escollir als finalistes i guanyadors. Es valorarà la qualitat literària dels textos, la coherència argumental i l’originalitat de les històries. En la segona quinzena del mes d’abril es publicaran el nom dels finalistes, i en maig, es farà l’entrega dels premis i diplomes en diversos actes arreu dels territoris de parla catalana. Els premis per a enguany són un iPhone, una PlayStation, un iPad, un llibre electrònic, SmartWatch, i uns auriculars sense fils. El professorat també tindrà premis per províncies, ja que es donarà el Premi al Professor més motivador de cada territori. Aquest premi consistirà en una estada per a dos persones de dos dies amb sopar o esmorzar inclòs.

Font: Redacció./


barnasants

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *