Convocat el VIII Concurs de Diseny Tèxtil Llar de la Càtedra Aitex
Els treballs es podran presentar fins al dia 12 de maig, i els premis en metàl·lic ascendeixen als 4.750 euros

La Càtedra signada entre la Universitat Politècnica de València i AITEX ha convocat una nova edició del concurs de Disseny de Tèxtil Llar, concretament l’octava. Els interessats podran presentar els seus treballs fins al dia 12 de maig, i el concurs estarà dividit en dos modalitats Jacquard i Estampació.
L’objectiu d’aquest concurs és premiar els millors teixits, dissenyats i desenvolupats per a utilitzar-se a les cases, i a més a més, l’alumnat podrà conéixer les diverses eixides professionals del sector tèxtil.
En la modalitat de Jacquard, el treball haurà d’incloure diferents aspectes com que a més del disseny estètic i formal, també ha d’estar una mostra teixida o el prototip del teixit constituent del producte, simulació del teixit en forma de producte tèxtil en el seu ambient de destí, i una memòria tècnica i justificativa de les seues característiques i estructura. Cada disseny estarà acompanyat de dos dissenys coordinats aplicats al producte final.
En aquesta modalitat, hi haurà un total de tres premis dotats en 1.500, 1.000 i 500 euros, i es podran presentar estudiants universitaris (de grau o màster), estudiants d’Escoles Superiors de Disseny i/o Artístiques, o estudiants que hagen fet algun curs de disseny en teixits en AITEX, des del 2020 fins a la data, i que no estiguen treballant en cap empresa del sector.
Pel que fa a la categoria d’Estampació, el treball presentat ha d’incloure, a més del disseny estètic del teixit, una mostra de teixit o prototip del teixit constituent del producte, simulació del teixit en forma de producte tèxtil en el seu ambient de destí, i una memòria tècnica explicativa de les seues característiques i funcionalitats.
Els premis d’Estampació seran de 1.000, 500 i 250 euros, i podran participar estudiants universitaris, estudiants de formació professional, estudiants d’Escoles Superiors de Disseny i/o Artístiques, i de Batxillerat Artístic.
Comenta i participa-hi