foradia mediambient

Oliva comença les seues Falles amb la Crida i el concurs de Paelles

La Falla Institut ha sigut la guanyadora del primer premi del Concurs de Paelles d'aquest 2023. La Fallera Major d'Oliva, Estefania Chover, la seua Cort d'Honor, i la pregonera, Maria Bertomeu, han sigut les protagonistes de la Crida, que s'ha celebrat durant aquest dissabte 18 de febrer

Estefania Chover, Fallera Major d’Oliva, amb les paraules “A Oliva ja estem en Falles!” ha sigut l’encarregada d’iniciar a aquestes festes tan importants de la localitat de la Safor, en l’acte celebrat el dissabte 18 de febrer. Allí va estar acompanyada per la seua Cort d’Honor, Cristina Guerola, l’alcaldessa del municipi, Yolanda Balaguer, la Junta Local de Falles amb la seua presidenta, Ramona Pérez, i la resta de la corporació municipal, així com la pregonera d’enguany, Maria Bertomeu. El balcó de l’Ajuntament va ser l’escenari on es va animar a tots les falleres i fallers a gaudir d’aquesta festa.

Bertomeu, coneguda artísticament com ‘La Maria’, és una especialitzada en cant valencià, que acaba de publicar ‘L’assumpció’, el seu primer disc. Ella va encarregar-se de fer el discurs del pregó en el qual va parlar de la importància de la taronja, motor econòmic i tret identitari d’Oliva, i com no podia ser d’altra manera, de la festa fallera, i el seu vincle amb la Falla de l’Institut. Seguidament, va cantar uns versos per començar aquestes Falles de 2023.

Per la seua part, l’alcaldessa va dirigir unes paraules a tot el veïnat d’Oliva, i va apel·lar “a la diversió amb respecte, tolerància i responsabilitat per bandera”. A més a més, va agrair l’esforç i sacrifici de tot el col·lectiu faller d’Oliva i molt especialment a la Junta Local de Festes “per fer possible que un any més puguem donar inici a les Falles i donar-nos la possibilitat de gaudir-les amb intensitat”. També va voler desitjar unes Falles 2023 “plenes d’alegria, diversió i bons moments” a la Fallera Major, a la seua Cort d’Honor, i a la resta de falleres i falleres majors de les falles d’Oliva: “Oliva per Falles s’engalana i batega més fort gràcies a vosaltres”.

Després de l’acte de la Crida es va dur a terme una desfilada amb totes les autoritats i les comissions falleres, que va finalitzar al Parc de l’Estació, on va tindre lloc el Concurs de Paelles, on centenars de festers van participar d’aquest dia on es va poder degustar el plat més emblemàtic de la gastronomia valenciana. La Falla Institut val ser la guanyadora del primer premi en aquest certamen.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *