El VI Premi de Poesia Torre de Piles guardona “ex aequo” a Lorena Cayuela i Robert Cortell
El jurat va fer pública la seua decisió durant el X Recital de Poesia i Música en Valencià de la localitat el passat 4 d'agost

La xativina Lorena Cayuela i el carcaixentí Robert Cortell són els guanyadors ex aequo de la VI edició del Premi de Poesia ‘Torre de Piles’. La decisió del jurat, acordada per unanimitat, es va fer pública el passat 4 d’agost, al començament del X Recital de Poesia i Música en Valencià «Torre de Piles» – IV Memorial Salvador Tur Torregrossa.
El jurat, format per Rafael Estrada Puertos, Rubén Galera Hernández, Pere Gantes Garcia, Miquel Mengual Pascual, Jaume Noguera Mengual, Vicent Riera Escrivà i l’editor Manel Arcos i Martínez, es va reunir el 12 de juny, quan va destacar molt positivament el nombre i la qualitat dels originals presentats en la convocatòria.
La primera de les obres, Memòria de la llum, de Robert Cortell, és un recull de poemes amb un llenguatge acurat i figures retòriques molt treballades, on l’autor construeix un univers poètic en què conviuen sense estridències la tristor i l’alegria, el desesper i la confiança, el desassossec i la calma, és a dir, una successió d’emocions que representen pols oposats.
Pel que fa a l’obra de Lorena Cayuela, Per deixar llavoretes a la vora és un poemari amb un llenguatge molt treballat, clar, pròxim, d’arrel i pla. Conté certes reminiscències de Vicent Andrés Estellés i descriu la gent, els paisatges, els carrers, les fonts…, amb evocacions potents i una gran càrrega de nostàlgia.
Comenta i participa-hi