subscriutegrat ua

Bona afluència de visitants al jaciment arqueològic del Salt a Alcoi

L'excursió programada per al passat 6 d'agost va permetre a més de 50 persones escoltar les explicacions dels investigadors sobre el treball que s'està realitzant en les excavacions

El Salt acull a més de 50 persones el passat 6 d’agost. L’excursió programada a aquest espai natural va permetre que els visitants conegueren de primera mà els treballs que s’estan portant a terme en el jaciment arqueològic, a més d’ampliar els seus coneixements amb curiositats al voltant d’aquestes restes mil·lenàries.

La forma de vida caçadora i recol·lectora dels neandertals establerts en aquest enclavament alcoià són algunes de les dades que Cristo Hernández, codirector de l’excavació i investigador de la Universidad de La Laguna, va explicar als assistents. Un espai molt diferent en l’època en què aquests antecessors habitaven de manera periòdica i que es conega gràcies a les troballes que han anat descobrint-se, com ara mostres de salmons.

Les característiques d’aquest jaciment fan que siga considerat de primer nivell i puga oferir la possibilitat d’explicar l’extinció dels neandertals. Des de l’Ajuntament d’Alcoi es mostren satisfets amb l’acollida de les activitats i animen a la ciutadania a participar en les pròximes excursions, com la que es realitzarà el 24 de setembre.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *