L’Encantada
Sonet per José Antonio Tomás Andrés
És l’estiu un temps de vacances on tot el món pot desconectar-se de les seues feines habituals per a endinsar-se en un altra vida totalment diferent. Una temporada de les que més podem disfrutar al llarg de l’any i que ens aporta una riquesa personal tan a nivell emocional com espiritual. Les vacances ens aprofiten per a fer activitats que no podem fer en la resta de l’any, siga per algun tema familiar o laboral.
Agost és ja el tercer mes de vacances, en el que ja podem gaudir d’unes nits mes llargues i més fresques. A cadascú li toquen els trenta dies que generalment li corresponen, en un mes diferent. El cert és que podem aprofitar aquest temps pera a viatjar, fer sport… en definitiva, fer tot allò que realmente ens interessa i desitgem. El temps lliure del que disposem ens ajuda a portar un altre ritme de vida i a refer-se física i mentalment.
Els dies de l’estiu són meravellosos, però les nits són màgiques, ja que són especials pel seu ambient acollidor. L’aire fresc i perfumat, i el cel quallat d’estrelles, són una font d’inspiració. La satisfacció que ens proporciona l’estiu ens ompli d’alegria, entusiasme i optimisme.
Al poble de Planes es celebra l’estiu cultural que comença al juliol i acaba en setembre. En juliol han hagut diversos esdeveniments, com ara: l’escoleta d’estiu per als xiquets i xiquetes. L’inauguració de la Casa de la Música. Sopar de convivencia i un llarg etcètera. El mes d’agost estarà especialment dedicat a varios sports, sent el pàdel un dels principals.
En aquest poble està l’Encantada que es un barranc amb molts atractius. A part d’un paisatge magnífic, hi ha gorgs com l’Estret, el Blavet, la Pau, etcètera, a més d’altres que són de menys profunditat i que aprofiten per a xiquets de diferents edats. Com la fondària es diversa, cadascú pot triar la que millor s’acomode a les seues necessitats.
Cal destacar el Gorg del Salt, per ser el de majors dimensions i és el més bonic i concorregut. Té una galería en el penya-segat estupenda, i un salt d’aigua que cau com una cascada que té uns quans metres d’alçada, les quals li donen una bellesa singular. Allí a part que cap molta gent, hi ha una font d’aigua per a beure i preparar paelles i qualsevol altra classe de menjar.
I per últim va un sonet que dedique a l’Encantada esperant siga del seu grat.

L’ENCANTADA
Des de l’Estret al pont de les Calderes:
l’Encantada. Té gorgs i manantials,
dolços aromes de pins i jarals,
de romers, baladres i falagueres.
–
Barranc gegant que alberga a les riberes
gran quantitat de flors i vegetals,
abundància d’arbusts ornamentals
i la genial ombra de les xoperes,
–
Cau per l’estiu un sol fort de justícia
entre alguns grups de gent que allí aniran
per a esmorzar, dinar i prendre el bany.
–
Dones belles que són una delícia
i homes guapos i fornits sempre van,
on juguen i es relaxen any rere any.
Comenta i participa-hi