Novetats a la celebració del Mig Any alcoià
El tradicional concurs d'Olleta passarà a celebrar-se al migdia i, per tant, les entradetes en les quals participaran 27 de les 28 filaes, s'avançaran a les 18h. A més a més, l'esperada presentació de càrrecs es farà el dissabte 14 d'octubre, una setmana abans de quan estava previst

En la vesprada del dimecres 13 de setembre els representants de les filaes, i l’assemblea de l’Associació de Sant Jordi va reunir-se per tal de preparar la pròxima gran cita festera. Durant el mes d’octubre se celebrarà el tradicional Mig Any, un moment en el qual per a molts comença el compte enrere per a les pròximes festes.
El dia 1 d’octubre començarà la programació amb motiu del Mig Any alcoià, amb el concurs de pintura a l’aire lliure.
Entre els actes que es fan habitualment, i que no presenten cap novetat està el Campionat de Cotos, que s’iniciarà el dia 2 d’octubre a la Societat d’Antics Alumnes Salesians. La següents cites seran els dies 4, 10 i 16 d’octubre, fins a arribar al dia 18 d’octubre, quan es disputarà la final a la Filà Mudèjars.
Un altre dels moments més esperats, sobretot per a les filaes que tenen capitanies o alferesies, és la presentació de càrrecs, que enguany, no se celebrarà el divendres abans del dia gran de Mig Any, sinó que s’ha avançat una setmana, i enguany l’acte del Teatre Calderón es farà el dia 14 d’octubre.
Finalment, el dia gran del Mig Any serà el dissabte 21 d’octubre. Aquest serà el dia que les filaes omplin la Glorieta de bon ambient i de música festera, però enguany també amb moltes novetats, i és que, el típic Concurs d’Olleta deixarà de fer-se a poqueta nit per a fer-se al migdia. A més a més, les entraetes que habitualment es feien una vegada s’havia conegut quines eren les filaes que havien preparat la millor olleta, ara començaran a partir de les 18h, des de Sant Nicolau (Font Redona) i des de País Valencià (Parterre). Durant la reunió es va fer el sorteig dels horaris de les 27 de les 28 filaes que han demanat participar a les entraetes, sent els Mossàrabs l’única que no desfilarà.

Comenta i participa-hi