La Diputació d’Alacant redueix la partida per a ajudes socials a Alcoi
La ciutat es quedarà amb un pressupost de 164.908 euros per tal d'ajudes a persones majors, gent amb discapacitat o dependents

La Diputació Provincial d’Alacant ja ha resolt la Convocatòria de subvencions dirigida a Ajuntaments, a Entitats d’Àmbit Territorial Inferior en el Municipi, i a Mancomunitats de Serveis Socials de la Província d’Alacant, per a prestacions socials per situacions extraordinàries, a causa de crisi econòmica i energètica, i a acolliment de refugiats procedents d’Ucraïna. Tal com vam informar quan es va publicar se li n’han assignat 164.908, és a dir, ha fet una reducció de 529.494 euros, un 76,25%, respecte a la convocatòria de l’any passat.
Aquestes ajudes són dirigides principalment a persones majors; especialment dones vídues, gent amb discapacitat, persones dependents per a garantir-los els ingressos suficients, per a assegurar la cobertura de les seues necessitats bàsiques com l’adquisició de productes de primera necessitat: aliments, articles de neteja i higiene, roba, medicaments, bolquers i material fungible escolar. També per al lloguer de l’habitatge habitual i els subministraments d’aigua, electricitat, gas i altres fonts de combustibles energètics, que garantisca un accés mínim als mateixos i una vida digna a tots els membres de la família d’aquelles llars en situació de pobresa energètica. La subvenció també pot destinar-se a reforçar el personal dels Serveis Socials de l’Ajuntament, encarregat de la tramitació de les ajudes descrites anteriorment; i a més a més, aquestes subvencions també són per a refugiats procedents d’Ucraïna.
Davant la situació i amb un pressupost ja aprovat, l’Ajuntament d’Alcoi ha assenyalat que haurà de fer un “esforç extra“, per a aconseguir que no quede cap família en situació de vulnerabilitat sense aquesta tan necessària ajuda, per això, estudiarà com fer-ho possible, però, segons han indicat, no poden garantir res.
“Sempre s’ha d’agrair qualsevol ajuda que arribe d’altres administracions, encara que gràcies a la reducció del 76,6%, haurem de fer un sobreesforç per a aconseguir que les famílies vulnerables tinguen aquestes ajudes d’emergència que no resultarà gens fàcil per a l’Ajuntament”, ha lamentat la regidora de Polítiques Inclusives, Aroa Mira.
Una altra diferència ha estat el pressupost total de la Diputació d’Alacant, que ha passat de 25 a 6 milions d’euros “tot i que les necessitats encara són les mateixes”, conclou, Mira, qui recorda que “en el ple del mes de juliol tots els partits excepte Vox van votar favorablement per sol·licitar a la Diputació d’Alacant que estudie crear un programa d’ajudes socials ordinàries amb el qual doten de recursos suficients als ajuntaments i entitats d’àmbit territorial en el desenvolupament de programes que suposen una ajuda digna a les famílies i les seues prioritats, de moment veient el resultat pareix que continuaran estudiant la proposta, esperem que prompte siga una realitat”.








Comenta i participa-hi