subscriutegrat subscriutegrat

L’Ajuntament d’Alcoi denuncia els impagaments a les obres de l’IES Andreu Sempere

Segons han indicat des del govern local, que la Generalitat tinga retards reiterats en els pagaments posen en risc el termini de les obres d’aquest centre educatiu alcoià

L’Ajuntament d’Alcoi ha denunciat públicament els impagaments reiterats per part de la Generalitat Valenciana en les obres de reforma integral de l’IES Andreu Sempere. Aquesta és una actuació molt reivindicada per part d’aquest centre educatiu, i el mateix consistori, i s’està executant a través del Pla Edificant.

Segons les informacions oferides per l’Ajuntament, “l’Administració autonòmica no abona les certificacions d’obra des d’abans de setembre de 2025 fins a l’actualitat, la qual cosa està generant un greu perjudici per a l’empresa constructora i està provocant notables retards en el ritme d’execució”. La dinàmica de pagar amb tant de retard asseguren “està posant en perill el calendari d’execució”.

Aquestes obres es van adjudicar per més de 6,9 milions d’euros i van començar a principis de l’any 2025, i estava previst que finalitzaren en setembre de 2026.

Ara mateix, tal com han assenyalat en el govern local “existeix un risc real de paralització, ja que l’empresa adjudicatària té el dret legal de renunciar a l’actuació si acumula sis mesos sense cobrar”.

A més a més, també han volgut recordar que mitjançant el Pla Edificant, l’Ajuntament assumeix la licitació i la gestió de les obres per a agilitzar els tràmits i llevar càrrega de treball a la Conselleria, però que la competència i el finançament són exclusivament autonòmics. “És la Generalitat qui té l’obligació d’abonar les actuacions a mesura que va rebent les certificacions de l’obra per part de l’administració local. El fet de no complir amb aquesta obligació provoca un ofegament econòmic a la constructora, que necessita els fons per a anar adquirint materials i pagant els salaris dels treballadors. Aquesta mala praxi de la Generalitat es tradueix directament en problemes i retards injustos per a la ciutat”.

Representants del govern s’han reunit amb l’empresa constructora per veure de primera mà l’estat dels treballs i analitzar la situació actual.

Alberto Belda, regidor d’Educació, ha mostrat la seua preocupació: “Exigim a la Generalitat que assumisca les seues responsabilitats institucionals i pague a temps, perquè aquesta deixadesa està jugant amb un projecte vital per als nostres estudiants i per al futur de la ciutat. Des de l’Ajuntament treballem incansablement per a garantir que la ciutadania d’Alcoi dispose de les millors infraestructures educatives, i valorem el gran esforç que està fent l’empresa constructora per a continuar endavant amb les obres malgrat l’ofec econòmic al qual l’està sotmetent la Conselleria, buscant sempre el màxim benefici i benestar per a la nostra comunitat educativa”.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *