Sant Jordi apareix al castell per posar punt final a les festes de 2026
L’últim dia de la trilogia festera està marcat pels enfrontaments dels dos bàndols. Les Ambaixades, del matí i de la vesprada, han donat pas a l’Alardo, acte en el qual enguany s’han gastat prop de 3.000 quilos de pólvora. Finalment, Sant Jordiet ha fet la seua aparició triomfal en el castell estrenant nou cavall
A les 10h del matí, després de l’estafeta, l’Ambaixador Moro ha arribat als peus del castell. Després de no arribar a cap acord, les tropes de la mitja lluna han fet una crida a la guerra, i a partir d’eixe moment, s’ha donat pas a un matí on no ha faltat la pólvora i el soroll. Aquesta lluita tan intensa ha finalitzat amb els moros conquerint el castell i col·locant la seua bandera.
A les 16h, i també després de l’estafeta, ha sigut el torn de que l’Ambaixador Cristià reclamara la possessió de la ciutat. Aquesta part de l’acte, ha finalitzat no sols amb els crits dels Ambaixadors, sinó de tota la plaça a l’uníson dient: “Di a los tuyos ¡guerra, guerra!”, “Di a los tuyos: ¡armas, armas!”, i amb un bon grapat d’aplaudiments, que han donat pas a l’alardo de la vesprada. Una vegada les 28 filaes han acabat de disparar, els càrrecs festers novament han lluitat, donant la victòria definitiva als cristians.
Cal assenyalar que, enguany, per primera vegada en la història de les festes de Moros i Cristians d’Alcoi, han estat dos dones les protagonistes de l’estafeta. Elles han sigut de la Filà Marrakesch al matí, i de la Filà Andalusos a la vesprada.
Després de netejar tots els carrers de la ciutat, per evitar que quede pólvora pels carrers, ha arribat un dels moments més màgics, però que també marca que les festes de 2026 han finalitzat, l’Aparició de Sant Jordi. Mateo Vilaplana Blaak, ha pujat al llom del nou cavall blanc, donació feta per l’Alferesia de la Filà Realistes, i ha llançat fletxes a tota la ciutat.
Aquest últim instant ha marcat el final, i ha donat pas per començar el compte enrere per a altres fantàstiques festes que vindran ja al 2027.














Comenta i participa-hi