subscriutegrat subscriutegrat

Alcoi exposarà les seues polítiques de foment del valencià

La regidora de Normalització Lingüística, Teresa Sanjuán, i el tècnic de l'àrea presentaran les iniciatives de la ciutat en aquesta jornada dirigida a municipis actius per la llengua

L’Ajuntament d’Alcoi participarà aquest divendres 8 de maig en la primera trobada de municipis actius pel valencià organitzada per la Xarxa ImpliCAT, i promoguda per Plataforma per la Llengua. Tindrà lloc a la Fundació Caixa Rural de Vila-real, i comptarà amb la presència de la regidora de Normalització Lingüística, Teresa Sanjuán, i el tècnic lingüístic de l’Ajuntament d’Alcoi, Adrià Jaén Cuenca. Aquesta trobada es dirigeix a càrrecs electes i personal tècnic municipal amb l’objectiu de facilitar un entorn de coordinació i intercanvi d’experiències sobre planificació lingüística local.

Durant la jornada, Sanjuán estarà en una taula de bones pràctiques junt amb els consistoris de Vila-real i Sagunt, així com l’associació cultural local Socarrats. On desgranarà les diferents iniciatives per promoure l’ús de la llengua, com els cursos de valencià i les campanyes per acostar l’audiovisual a les aules i a la ciutadania amb el projecte de cinema en valencià.

La regidora de Normalització Lingüística ha valorat la importància d’aquesta trobada autonòmica: “Compartir espais de treball amb altres municipis ens permet sumar esforços i intercanviar idees per a continuar integrant el valencià en el dia a dia de la ciutadania. Les polítiques de normalització lingüística són una ferramenta fonamental de cohesió social, i des de l’Ajuntament treballem contínuament per oferir recursos culturals, educatius i formatius que faciliten l’ús del valencià en tots els àmbits de la societat, garantint que siga una llengua viva i de futur”.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *