subscriutegrat subscriutegrat

Alcoi posa en marxa la Mesa de Convivència Local per blindar els centres educatius davant els conflictes

L'òrgan multidisciplinari, vinculat a les accions d'Unicef, coordinarà Sanitat, Educació, la Policia Local i Serveis Socials per elaborar un protocol comú de mediació escolar

L’Ajuntament d’Alcoi ha activat oficialment la Mesa de Convivència Local en una reunió celebrada aquest dimecres en la qual es van presentar les dades d’unes enquestes prèvies als centres educatius de la ciutat. La sessió va comptar amb una participació notable d’orientadors, equips directius i representants del Centre de Formació, Innovació i Recursos per al Professorat (CEFIRE), als quals el govern municipal va agrair especialment la seua presència en coincidir amb una jornada de vaga al sector docent.

La Mesa naix de l’experiència acumulada per l’àrea d’Educació en anys anteriors i s’integra ara en el marc de les accions vinculades a Unicef. El seu objectiu és articular una resposta conjunta entre Sanitat, la Unitat Agent Tutor de la Policia Local, Educació i Serveis Socials, inclòs el Servei Especialitzat d’Atenció a Família i Infància (SEAFI), per abordar de forma integral la mediació als centres escolars.

Les dades de l’estudi presentat mostren que el 94,1 % dels centres educatius d’Alcoi ja desenvolupa accions de convivència de manera continuada i que el 64,7 % disposa d’equips de mediació propis. Tot i això, el 82,4 % dels centres reclama formació específica per al professorat i una formació estructurada per a l’alumnat, un buit que la col·laboració amb el CEFIRE haurà de cobrir a través de tècniques de resolució pacífica de conflictes. La fita final de la Mesa serà la redacció d’un protocol i un reglament conjunt que permeta anticipar-se a les situacions de risc.

La regidora d’Infància i Adolescència, Aroa Mira, va destacar que la implicació dels professionals, fins i tot en un dia de vaga, “demostra la importància que té la convivència escolar per a tota la comunitat”, i va subratllar que la suma de tots els departaments permetrà “crear un protocol efectiu que s’anticipe als conflictes i garantisca el benestar dels nostres menors”. El regidor d’Educació, Alberto Belda, va posar l’accent en la prevenció primària: “Invertir en prevenció des de la base és la millor manera d’evitar intervencions posteriors davant de conflictes greus”.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *