Alcoi llança un dossier de lectures en valencià per a l’alumnat de cara a l’estiu
El document proposa obres d'autors alcoians i títols internacionals estructurats per etapes educatives per a fomentar la lectura i la desconnexió tecnològica

El Gabinet Municipal de Normalització Lingüística de l’Ajuntament d’Alcoi ha presentat un dossier de recomanacions literàries en valencià adreçat a l’alumnat de tots els col·legis i instituts de la ciutat. La iniciativa pretén acompanyar els estudiants durant les vacances d’estiu amb un recull de lectures organitzat en tres seccions: ‘Per a la xicalla’, ‘Per a jóvens’ i ‘Èxits juvenils internacionals’, que cobreixen totes les etapes educatives.
El document posa en valor el talent literari local incloent obres d’autors alcoians de referència com Jordi Raül Verdú, Francesc Gisbert i Silvestre Vilaplana, al costat de títols de projecció internacional. D’aquesta manera, el dossier combina la promoció de la creació pròpia amb l’accés a una oferta editorial diversa i plural.
La regidora de Normalització Lingüística, Teresa Sanjuán, ha subratllat la importància de la lectura com a eina per a la desconnexió i el benestar en un context de saturació digital: “Les vacances d’estiu són l’època idònia per a desconnectar, carregar les piles i deixar volar la nostra imaginació, també en la nostra llengua pròpia. En un món plagat d’algoritmes que condicionen les nostres conductes i de pantalles tendents a la sobreinformació, llegir és governar la nostra ment mentre gaudim de la creativitat i l’originalitat que basteixen l’ampli món editorial que ens envolta”.
Amb aquesta acció, el departament municipal impulsa la sensibilització cultural i la immersió lingüística de les noves generacions, aprofitant el potencial transformador, educatiu i lúdic de la literatura en valencià.










Comenta i participa-hi