subscriutegrat subscriutegrat

Muro aprova la moció que exigeix un Pacte Autonòmic per l’Educació Pública

Xarxa Muro i Muro Ens Uneix, impulsores del text, l'ofereixen a tots els municipis valencians que la vulguen presentar als seus plens

El Ple de l’Ajuntament de Muro d’Alcoi va aprovar ahir 30 de juliol, per unanimitat de tots els grups municipals, la moció presentada conjuntament per Xarxa Muro i Muro Ens Uneix que reclama un Pacte Autonòmic per l’Educació Pública, de qualitat i en valencià.

La moció declara la necessitat i urgència d’un pacte de caràcter transversal, vinculant i amb vocació de permanència, que fixe un marc de mínims respectat per qualsevol govern de torn. Entre els seus punts principals, l’acord aprovat insta el Parlament Valencià a donar-li rang de pacte polític transversal i demana al Consell de la Generalitat que convoque, amb caràcter d’urgència, una taula de negociació amb els sindicats d’educació, les federacions d’AMPES, el Consell Escolar de la Comunitat Valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP).

El text exigeix que el futur pacte tinga caràcter integral, amb compromisos concrets, finançament plurianual garantit i mecanismes de seguiment i rendició de comptes anuals, de manera que cap govern puga revertir-lo. Reclama, a més, que es delimiten amb claredat les competències municipals en matèria educativa.

L’aprovació arriba pocs mesos després que el professorat valencià sostinguera una vaga indefinida, iniciada l’11 de maig, en demanda de millores salarials, reducció de ràtios, reforç de personal especialitzat i un model lingüístic que garantisca el valencià a les aules. Per als impulsors de la moció, aquest conflicte ha evidenciat la inestabilitat crònica d’un sistema educatiu sense un acord de fons que en garantisca la continuïtat al marge dels canvis de govern.

“Aquest acord naix de Muro, però no és nostre en exclusiva: el posem a disposició de qualsevol municipi valencià que el vulga presentar al seu ple”, ha declarat Gabriel Tomàs Salvador, portaveu de Xarxa Muro. Per la seua banda, Àngel Mollà Belvis, portaveu de Muro Ens Uneix, ha destacat que “els ajuntaments som qui gestiona cada dia les conseqüències d’un sistema sense pacte, i per això tenim legitimitat per a exigir-lo”.

L’acord serà traslladat al Parlament Valencià, al Consell de la Generalitat, a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i a la Unió Municipalista de la Comunitat Valenciana, com a federació impulsora de la iniciativa.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *