subscriutegrat subscriutegrat

Xàtiva plantarà 250 arbres per guanyar ombra i fer front a les altes temperatures

La inversió de 245.000 euros permetrà actuar en carrers, places, jardins, l’entorn de l’skatepark i el polígon industrial Meses

Xàtiva incorporarà 250 nous arbres en diferents espais públics de la ciutat amb l’objectiu d’ampliar les zones arbrades, generar més ombra i adaptar l’espai urbà a uns episodis d’altes temperatures cada vegada més freqüents. L’actuació comptarà amb una inversió de 245.000 euros.

El projecte impulsat per l’Ajuntament pretén reforçar la infraestructura verda de la ciutat, millorar la qualitat ambiental i contribuir a reduir l’efecte d’illa de calor. La inversió es finançarà a través del romanent líquid de tresoreria en considerar-se una actuació financerament sostenible.

Malgrat l’important patrimoni natural i arbori de Xàtiva, el consistori considera necessari continuar incrementant les zones d’ombra en determinats punts de la ciutat. Entre els motius es troben l’existència d’escocells buits, la falta d’arbrat en algunes vies i places i la pèrdua d’exemplars com a conseqüència de l’envelliment, les plagues o les malalties.

A aquesta situació se suma l’augment dels episodis d’altes temperatures, que ha convertit la presència d’ombra i vegetació als carrers en un element cada vegada més important per millorar el confort dels espais públics.

Quatre grans zones d’actuació

El projecte es distribuirà en quatre grans intervencions. Una d’elles afectarà la zona dotacional de l’skatepark, on també es crearà la instal·lació de reg necessària per al nou arbrat.

També es reposaran tanques vegetals i topiàries en diversos espais verds, concretament als jardins de la Glorieta José Espejo, el Jardí de la Pau, els Jardins del Palasiet i el Jardí del Bes.

Una altra de les intervencions se centrarà en el polígon industrial Meses, on està previst realitzar treballs de manteniment integral i reposició, així com adequar escocells i reparar les voreres contigües que es troben en mal estat.

Finalment, l’actuació arribarà als carrers i places del nucli urbà amb la reposició d’arbrat viari i l’adequació d’escocells.

La regidora de Parcs i Jardins, Maria Beltrán, ha assenyalat que la plantació dels 250 arbres suposa “una aposta clara per una Xàtiva més verda, més saludable i més preparada per als reptes del futur”.

Segons ha explicat, la intenció és substituir també els exemplars perduts o que es trobaven en mal estat per altres espècies més adequades i resilients a les condicions actuals.

Des de l’Ajuntament defensen que aquesta ampliació i renovació de l’arbrat urbà permetrà avançar cap a carrers, places i jardins amb més ombra i biodiversitat, alhora que contribuirà a preparar la ciutat davant els efectes del canvi climàtic.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *