foradia cdturisme

Per les muntanyes amb el GER

“Per les nostres muntanyes amb el veterans del Ratot" El Puig Campana 1.407 mts. (Finestrat / Marina Baixa)

LESMUNTANYESFa unes setmanes els veterans del Grup Excursionista Ratot es van desplaçar a Finestrat per a realitzar l’ascensió al cim del Puig Campana, possiblement una de les més dures de les nostres comarques, ja que els seus 1407 m. naixen quasi a nivell del mar.

IMGP2337

Comencem l’excursió al Puig Campana./A.Jover

Serien les 9,30 h. del matí deixem els nostres cotxes en la Font del Molí iniciant l’excursió que ens portaria al cim, enfront de nosaltres la muntanya amb les seues impressionats parets i ressaltant el canaló que la parteix en dues parts i per on discorre la pujada de la cara Est, de cara al mar.

Seguint la senda perfectament marcada i que al principi discorre entre pins anem guanyant altura direcció al canaló, conforme ens acostaven anaven veient els detalls que confereixen a aquesta muntanya la seua fama de dura, amb una distància aproximada als tres quilòmetres es salva un desnivell d’uns 1.200 metres.

piuig campanaJPG

Primeres costeretes que calfen./ A. Jover

Després del primer tram relativament suau, el camí et va acostant a la canal en la qual per a evitar el pedregal, el camí discorre entre les carrasques que el voregen tot  ell amb un exagerat desnivell i en bastant mal estat.

puig campana

Una mirada cap al mar./A. Jover

Amb la calma que el dur traçat t’exigeix i despres de la petita mitja trepa final, sent aproximadament le 12,30 h. el grup va aprofitar el descans en el serral que separa amb dues parts de la muntanya per a menjar alguna cosa, continuant posteriorment cap a l’esquerra on es trova la màxima altitud d’aquesta muntanya, trenta minuts més tard el grup es trobava en el vèrtex geodèsic admirant les vistes, alguna cosa limitades hagut de que el dia estava ennuvolat, després de les fotos de record, iniciem el descens.

La baixada decidim efectuar-la pel vesant Oest, just enfront de les zones d’escalada de Sella i tenir al fons la serra Aitana, aquesta ruta malgrat que comptar amb un fort desnivell té un millor traçat que facilita el descens. Després del primer tram que també discorre per una zona rocosa, arribem a la zona de pineda, ací el camí ja es molt més comoditat, ens trobem en el serral quest cim del Panox, un altre cim molt conegut per les seves zones d’escalada, vam seguir baixant i no tardem a trobar un refugi que el Centre Excursionista d’Alacant té aquesta zona descansem una mica al mateix temps que visitàvem el refugi.

puig campana GER

Descans en el refugi./ A Jover

Reiniciem la marxa, a poc a poc deixem la pineda per a entrar en una zona en la qual el camí mostrava els efectes d’un incendi d’anys passats, ara ja comencen a rebrotar les espècies de la flora autòctona, a la nostra esquerra comencen a aparéixer les parets de roca que formen la rica zona d’escalada del Puig Campana i que culminen amb el tall en la roca característica d’aquesta muntanya.

cim puig campana

Zona per l’escalada ./A. Jover

I  ja estem prop del final de la nostra excursió, el camí es va suavizant mentres voreja la muntanya direcció a la Font del Molí, malgrat el cansament que comença a notar-se, portem ja sis hores de maxa, estem contens, tot ha anat be.

IMGP2394

L’alegria d’acabar l’excursió amb els veterans del Grup Excursioniste Ratot./ A. Jover

Una hora mes tard arribem al costat dels nostres vehicles, prenem les últimes fotos de la zona  i del grup i despres de menjar alguna cosa al poble, iniciem el retorn al nostres muntanyes d’Alcoi.

Font: Alfonso Jover

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *