foradia pressupostparticipatiualcoi

El negoci del menjar: Qui controla la nostra alimentació?

Impartit per la periodista i investigadora Esther Vivas. En aquest curs volem analitzar, d’una banda, el cantó fosc de l’actual model de producció, distribució i consum d’aliments i, d’altra, plantejar les alternatives existents en el marc de la sobirania alimentària i el consum crític.

alimentacio agoraEl dissabte dia 13 de desembre el curs ‘El negoci del menjar. Qui controla la nostra alimentació’, impartit per la periodista i investigadora en polítiques agrícoles i alimentàries Esther Vivas. Es tracta d’una acció formativa que té com a objectiu analitzar l’actual model de producció, distribució i consum d’aliments, i d’altra, donar a conèixer les alternatives existents en el marc de la sobirania alimentària i el consum crític.

La iniciativa respon a la demanda formulada des del Consell Local de Participació de Medi Ambient, en què es va suggerir a la Regidoria l’organització d’activitats informatives al voltant del consum responsable i de la sobirania alimentària. Per això, s’ha previst el curs que transcorrerà durant la jornada de dissabte 13 de matí i vesprada a l’Àgora, en el qual es tractaran temes com la fam en un món de l’abundància de menjar, cultiu i consum de transgènics, la Política Agrària Comuna de la Unió Europea, la pèrdua de l’agrodiversitat, l’agricultura ecològica, el consum crític o l’existència d’alternatives (grups de consum, horts urbans, nova pagesia…).

L’acció formativa tindrà un preu de 15 euros per a treballadors i treballadores en actiu, mentre que per a estudiants, jubilats i aturats serà gratuït; per assistir, cal inscriure’s prèviament al Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alcoi (telèfon 965537127 o correu electrònic medi_ambient@alcoi.org).

El regidor de Medi Ambient Paco Agulló destaca que “des de la Regidoria hem fet diverses accions per promoure un consum responsable, i creiem que és interessant per molta gent sensible a aquestes qüestions tindre al seu abast un curs impartit per una de les especialistes més prestigioses en aquest àmbit. A més, el curs també tracta diferents aspectes relacionats amb la sostenibilitat, i contribuir a difondre i promoure pràctiques en aquest sentit és un dels objectius bàsics d’aquesta Regidoria. Hi ha encara molt desconeixement al voltant de nombrosos aspectes relacionats amb un element tan domèstic, necessari i vital com la nostra alimentació, i creiem que és una bona activitat adreçada no només als professionals del sector agrícola o alimentari, sinó al públic en general”.

 

Curs :

El negoci del menjar. Qui controla la nostra alimentació?

esther vivasImpartit per: Esther Vivas, periodista i investigadora en polítiques agrícoles i alimentàries. El sistema agrícola i alimentari no funciona. Vivim en un món que condemna milions de persones a la fam mentre diàriament es llencen tones de menjar, que fa desaparèixer la pagesia de les nostres terres, que acaba amb la diversitat agrícola i que, a més, ens posa malalts. Qui surt guanyant amb aquest model? I perdent? Què podem fer?

En aquest curs volem analitzar, d’una banda, el cantó fosc de l’actual model de producció, distribució i consum d’aliments i, d’altra, plantejar les alternatives existents en el marc de la sobirania alimentària i el consum crític.

Temes:

    1.  Fam en un món de l’abundància del menjar
    2.  De la revolució verda als transgènics
    3.  Aliments quilomètrics del Sud al Nord i del Nord al Sud
    4.  PAC (Política Agrícola Comuna)
    5.  Pèrdua d’agrodiversitat
    6.  Adéu a la pagesia
    7.  Som el que mengem i ens posem malalts
    8.  Sobirania alimentària
    9.  La Vía Campesina
    10.  La imprescindible mirada feminista a l’agricultura i l’alimentació
    11.  Agricultura ecològica
    12.  Consum crític
    13.  Alternatives pràctiques: grups de consum, horts urbans, nova pagesia.

Lloc: Sala Àgora (Plaça Ramon y Cajal, 1 – Alcoi) Dates: Dissabte 13 de desembre de 2014 Horari: 9.30h a 14h – 15.30h a 19h Preu: 15 € per a treballadors i treballadores en actiu. Gratuït per a jubilats, aturats i estudiants. Per a més informació i inscripcions: Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alcoi (www.mediambient.alcoi.org) Telèfon: 96 553 71 27 A/e: medi_ambient@alcoi.org Ingressos:Entitat: Sucursal: Núm. Compte: Sabadell-CAM Oficina Av. País Valencià, 15 – Alcoi 0081 0267 80 0001740977 Documentació que cal aportar: Fotocòpia del DNI (per a tothom) i resguard del pagament. Per a aturats: fotocòpia del DARDE. Per a jubilats: fotocòpia del carnet de pensionista. Per a estudiants: fotocòpia del carnet d’estudiant del curs en vigor.

 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *