Carta del Consell Ciutadà de Podem Alcoi
Resolució Política del Consell Ciutadà de Podem Alcoi
Amb la finalitat d’aclarir possibles confusions al voltant de quina és la posició de PODEM Alcoi respecte de les eleccions municipals del dia 24 de maig i la concurrència en elles de diferents agrupacions ciutadanes, el Consell Ciutadà de PODEM-Alcoi exposa públicament el següent:
- PODEM, no es presenta, a les eleccions municipals, en cap municipi de l’Estat Espanyol. Sí que ho fem en l’àmbit autonòmic.
- Qualsevol agrupació política que tracte d’atribuir-se una major o menor identificació amb l’ideari de PODEM per tal de fer creure a l’electorat que, votar-los a ells és votar una força homologa de PODEMOS, estarà senzillament, mentint.
- Som un partit que té, segons les enquestes, unes expectatives de vot importants. Aquesta realitat, sens dubte, impulsa a alguns a tractar d’enganyar a l’electorat, intentant presentar-se com a “legítims portadors” del nostre ADN polític, així com de logos i colors semblants als de PODEM per tal de paréixer el que no són.
- Ningú representa a PODEM en aquestes eleccions municipals per la senzilla raó que PODEM no es presenta.
- Altra cosa molt distinta és, a qui ofereix PODEM el seu suport.
- A Alcoi ha nascut un projecte ciutadà denominat “Guanyar Alcoi”.
- Aquest projecte, des del seu naixement, ha tingut un desenvolupament basat en la democràcia i la participació.
- El seu programa electoral s’ha elaborat de manera igualment participativa i democràtica. La seua llista electoral és el resultat d’unes eleccions primàries obertes a la participació de qualsevol ciutadà i ciutadana.
- Aquestes característiques de funcionament van justificar que PODEM-Alcoi organitzara una Consulta Ciutadana.
- En PODEM considerem que en les decisions que tenen transcendència pública, deu ser el poble el que tinga l’última paraula.
Doncs bé. Realitzada la consulta al poble d’Alcoi, sobre la conveniència o no del fet que PODEM recolzara, en aquestes eleccions municipals, a la Plataforma Ciutadana “Guanyar Alcoi”, el resultat va ser clarament afirmatiu.
Per tot l’anteriorment exposat, volem deixar clar, davant de l’electorat alcoià, les següents conclusions:
- PRIMERA. -PODEM-Alcoi no es presenta a les pròximes eleccions municipals però si a les autonòmiques. Per tant, no hi haurà representants de PODEM en cap llista que es presente a les eleccions municipals.
- SEGONA. -Després d’observar el funcionament de “Guanyar Alcoi” i de realitzar una Consulta Ciutadana en la qual el resultat ha sigut clarament afirmatiu, PODEM-Alcoi ofereix el seu recolzament única i exclusivament a “Guanyar Alcoi”.
Comenta i participa-hi