Premi Baldiri Reixac al CEIP Real Blanc
El guardó valora la qualitat global i el tractament a la llengua valenciana en el marc d’una societat democràtica • XXXVII Premis Baldiri Reixac 2014-2015 en la categoría d’escoles guanyador el CEIP Real Blanc de Cocentaina • El tema, escollit pels alumnes, va resultar ser molt vivencial amb múltiples possibilitats de treball
El projecte de treball “Les Olimpíades” el CEIP Real Blanc guanya el XXXVII Premis Baldiri Reixac 2014-2015 en la categoria d’escoles. Aquest premi atorgat per la Fundació Lluís Carulla, i valorat amb 3.300€, es lliurarà el proper 3 de juny al Palau de Pedralbes de Barcelona, juntament a 11 escoles més del mateix àmbit lingüístic.
Aquest projecte sorgeix com a resultat del treball realitzat al curs de formació 2013-14 de plantejar una altra manera de treballar el currículum a nivell de centre. Amb aquest treball no sols van pensar amb l’alumnat i els mestres. La comunitat educativa l’entenen com un tot. A més a més no podien oblidar de la relació que “la nostra escola té amb l’entorn”.
A més mantenir l’esforç en la participació en les diverses activitats organitzades al poble i ara es volia que foren les activitats esportives de l’entorn les que entraren a l’escola: van entrar esportistes d’èlit de l’Alcoià i el Comtat i clubs esportius del poble.
El tema, escollit pels alumnes, va resultar ser molt vivencial amb múltiples possibilitats de treball tant per a infantil com per a primària. Va encaixar adequadament en el treball diari a l’aula perquè abraçava molts aspectes del currículum i va possibilitar el treball interdisciplinari. El protagonisme de l’alumnat i dels seus òrgans de representació en els processos de planificació, actuació i avaluació va ser molt significatiu”.
Hi va haver un ampli consens de compromís per part de tot el claustre i ens van adonar que és possible la idea de fer camí junts, mestres i alumnes, implicant-se el conjunt de tota la Comunitat Educativa. Finalment, el procés de seguir és perfectament aplicable a altres projectes, tant en l’àmbit de centre com de cicle, nivell o aula i “el podem considerar motor de canvi per a generar noves iniciatives transformadores”.
Comenta i participa-hi