foradia pressupostparticipatiualcoi

Reducció en la taxa de l’aigua

• 1.000 famílies alcoianes es beneficien de la mesura per pal·liar els efectes de la crisi • Altres actuacions socials són la reducció en l’IBI i la bonificació en la taxa de fem • S'ha debatut la possibilitat d'ampliar la bonificació per consum superior a 15 m3 en futurs anys

aigua

La mesura social per a la reducció en la taxa de l’ aigua impulsada des de l’1 de gener del 2015 ha suposat que 960 famílies es beneficien d’aquesta actuació.

Del total de famílies 559 han consumit menys de 15 m3 d’ aigua, el que ha fet que sols hagen hagut de pagar la quota de servei. La resta d’usuaris han consumit 15 m3 o més, pagant el consumit per sobre dels 15 m3 establerts.

A més de la reducció en la taxa de l’ aigua, s’han impulsat altres mesures de caràcter social com la bonificació de la taxa de fem i la reducció en l’IBI.

L’alcalde, Toni Francés, ha remarcat que l’ aigua és una necessitat bàsica i encara que és un dels serveis més econòmics és imprescindible pal·liar el cost a les famílies que més ho necessiten: “Hem governat en la pitjor crisi econòmica demostrant que des de l’Ajuntament podíem pal·liar i ajudar els més vulnerables a superar aquests moments tan durs. Hem ajudat a 1.000 famílies, això és governar de manera progressista, real i tangible”.

Des de l’Ajuntament s’ha debatut la possibilitat d’ampliar la bonificació per consum superior a 15m3 de cara a altres anys. Encara que segons destaca Francés, el govern deu treballar també en l’estalvi i l’ús responsable de l’ aigua per fer una ciutat més sostenible.

Font: Mireia Pascual./


turistalcoi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *