foradia subscriutegrat

Alcoi, Ontinyent, Xàtiva i el Consell exigeixen la modernització de la línia Xàtiva-Alcoi

• La línia, competència exclusiva de l'Estat, es troba en una situació d'abandó i deterioració • La Generalitat i els ajuntaments demanaran la revisió del protocol de 2009, que s'ha incomplit.

Els alcaldes d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, Xàtiva, Roger Cerdà, i Alcoi, Toni Francés, s’han reunit amb la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador per a parlar sobre la línia de tren Xàtiva-Alcoi.

En aquesta reunió, la consellera ha recordat que aquesta línia és competència exclusiva de l’Estat i ha compartit amb els representants municipals la seua “inquietud i la preocupació” sobre el seu estat. Al seu judici, és “necessari que el Govern central es comprometa en la millora d’aquesta infraestructura i pressuposte les inversions adequades”.

Tant María José Salvador com els alcaldes, han coincidit que l’abandó i la gran deterioració que pateix la línia no es correspon en absolut amb la importància que té per a la vertebració del territori i la connectivitat de les comarques de l’Alcoià, El Comtat, la Vall d’Albaida i la Costanera.

Per açò, ha recordat que la Generalitat ja ha reclamat al Ministeri de Foment la revisió del protocol que es va signar en 2009 i que ha sigut reiteradament incomplit pel govern central. “És necessari redefinir el full de ruta d’aquesta infraestructura que és d’exclusiva competència de l’Estat i adequar-la a l’escenari actual”, ha indicat.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *