EU denúncia la situació del “director zombie” de l’Agència Comarcal a Cocentaina
• José Vicente Masanet, també assessor de la Corporació Provincial i amb una retribució anual de prop de 40.000 euros, no apareix pel seu lloc de treball. • “Els treballadors ens han traslladat la seua preocupació per la desatenció política".
La diputada d’EUPV en la Diputació d’Alacant, Raquel Pérez, ha denunciat hui la situació de el “director zombie” de l’Agència Comarcal La Muntanya a Cocentaina.
Pérez, que va visitar dilluns passat aquesta instal·lació, ha explicat que José Vicente Masanet, també assessor de la Corporació Provincial i amb una retribució anual de prop de 40.000 euros, no apareix pel seu lloc de treball.
Masanet va ser nomenat directament pel president de la Diputació, César Sánchez, a l’inici del seu mandat. Segons han assegurat els mateixos funcionaris, afirma la portaveu del grup provincial d’EUPV, “en la passada legislatura ja se li va donar ordre de no aparèixer per l’agència”.
A pesar que José Vicente Masanet estava avisat de la visita de la diputada d’EUPV a les instal·lacions, el dilluns “no va aparèixer, ni es va disculpar”.
Durant la visita a aquestes instal·lacions de l’Agència Comarcal de la Diputació d’Alacant, realitzades juntament amb el regidor de Guanyar Cocentaina, Bernardo Pérez, i membres del col·lectiu d’EUPV d’aquest municipi, la formació d’esquerres va poder comprovar in situ el treball que es realitza des d’aquesta delegació de la institució donant cobertura amb tan sols 5 persones als xicotets municipis de la comarca en relació a assessorament jurídic i tècnic.
“Els treballadors ens han traslladat la seua preocupació per la desatenció política a agilitar el procés per a cobrir una plaça essencial per a l’agència com és la gestió del registre d’entrada, doncs lamentablement el funcionari que realitzava aquesta labor va morir el passat any. Per açò, des d’EUPV ens hem vam comprometre a donar trasllat d’aquesta necessitat de servei”, ha explicat la diputada.
La portaveu analitza que ens trobem davant un nou cas en el qual el PP aplica una doble vara de mesurar, és a dir, “sí que es tenen diners per a pagar a una persona que ni tan sols apareix pel seu lloc de treball i, per contra, no es cobreix una plaça que és necessària per a poder atendre les necessitats d’aquesta oficina”.
D’altra banda, Raquel Pérez també s’ha referit a l’edifici on se situa aquesta agència comarcal: “és propietat de l’Ajuntament de Cocentaina i tenen un conveni de cessió fins a 2018 amb la Diputació d’Alacant”.
En aquesta instal·lació no solament es realitza la labor tècnica de suport als municipis sinó que també posseeixen una sala de formació multiusos, encara que per a l’any 2017 en principi no s’utilitzara per a tal fi al no tenir cap projecte formalitzat.
Per açò, “des del nostre col·lectiu de Cocentaina s’està estudiant la possibilitat de situar en aquest espai la Ràdio Municipal (RadioCocentaina La veu del Comtat) davant la greu situació d’accessibilitat que actualment manté”, ha conclòs Raquel Pérez.
Comenta i participa-hi