foradia mediambient

Les investigacions a El Castellar aporten novetats sobre el passat islàmic a Alcoi

• Els descobriments obren noves vies de coneixement d'aquest assentament, ja que es constata perfectament l'establiment d'un poblat • La seua funció, en un primer moment, seria controlar les revoltes i revoltes de les poblacions que vivien en aquests llocs

Ha finalitzat la segona campanya d’excavació del jaciment medieval del Castellar, la qual ha proporcionat una abundant informació arqueològica i històrica.

Els descobriments obren noves vies de coneixement d’aquest assentament, ja que es constata perfectament l’establiment d’un poblat. La seua funció, en un primer moment, seria controlar les revoltes i revoltes de les poblacions que vivien en aquests llocs. A més es confirma un hàbitat del període romà i tardoromà al jaciment, però sense cap estructura muraria associada. Sobre aquesta hipòtesi s’investigarà durant els treballs de laboratori al museu per conéixer millor el nostre passat islàmic.

S’ha conegut de manera fefaent l’organització urbanística de l’assentament gràcies al descobriment d’estructures públiques, com un nou aljub de grans dimensions i part de la muralla, en la qual ha aparegut un contrafort.

D’altra banda, s’han trobat les primeres evidències d’unitats d’habitacions perfectament adossades a la muralla, a l’interior es constata l’ensorrament dels murs, entre els quals s’ha documentat un aixovar ceràmic molt homogeni, datat a finals del segle X i primera meitat del segle XI.

Destaca la presència de ceràmiques d’importació i recipients d’ús quotidià d’aquesta gent, com els fogons portàtils; olles i cassoles per a la cocció o llums d’oli per a la il·luminació.

Històricament les troballes s’enquadren en uns anys convulsos de finals del Califat de Còrdova i l’inici dels regnes taifes, període que a El Castellar es documenta des del punt de vista arqueològic.

L’equip de treball arqueològic dirigit pel professor de Les Carmelites Germán Pérez Botí, ha estat format per unes quinze persones, entre llicenciats, estudiants de diferents universitats (U. Alacant, U. València i U. Complutense); així com personal i col·laboradors del Museu Arqueològic Camil Visedo.

El regidor de Cultura, Raül Llopis, en la visita a les excavacions, ha valorat positivament el treball i les investigacions realitzades, i s’ha compromés futures ajudes econòmiques que facen possible realitzar nous treballs.

Font: redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *