foradia pressupostparticipatiualcoi

Alcoi commemora el 150 aniversari del naixement del pintor Ferran Cabrera

• Fa 150 anys va nàixer un pintor alcoià que va deixar un legat artístic que roman a la memòria col·lectiva, per quin motiu? • La seua inauguració va ser a la Llotja de Sant Jordi, davant un nombrós públic, on les autoritats alcoianes van homenatjar-li.

Fa 150 anys va nàixer un pintor alcoià que va deixar un legat artístic que roman a la memòria col·lectiva, per quin motiu? Es pregunta Josep Lluís Antequera, comissari de Cultura: “perquè Cabrera Cantó va fer una mica més: va crear bellesa. I crea el bell quan interpreta la realitat que l’envolta des de la llibertat d’elecció. La contemplació de la seua obra produeix el plaer estètic cap a l’espectador, en una escala de valors que comença per la bondat, aconsegueix el bell i, a vegades, fins i tot el sublim”.

Amb aquestes paraules es pot justificar l’exposició que Alcoi ha dedicat a l’artista pel seu 150 aniversari. La seua inauguració va ser a la Llotja de Sant Jordi, davant un nombrós públic, on les autoritats alcoianes van homenatjar-li.

L’Ajuntament d’Alcoi, a més d’altres actes commemoratius durant aquest any (incloent-hi la digitalització 400 documents que li fan referència), li ha dedicat un llibre on es ressalten algunes de les seues millors obres.

En ell també consta la dedicació del president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig: “Ferran Cabrera és un dels grans pintors de la seua època, un temps de grans noms que tots tenim en la memòria i que conformen una eclosió artística sense cap precedent entre nosaltres, tant pel seu arrelament amb la nostra societat com per la seua vinculació amb els grans corrents internacionals”.

La Universitat d’Alacant i la Càtedra Antoni Miró d’Art Contemporani, amb el seu compromís amb la memòria dels nostres intel·lectuals i artistes, també col·laboren en l’homenatge. El rector de la UA, Manuel Palomar, destaca: “Ferran Cabrera va portar el nom de la seua terra arreu del món. Un bon exemple de difusió dels nous corrents estètics que s’estenien per tota Europa”.

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, per la seua banda, li parla a Cabrera: “gràcies, mestre, per fer més gran la història d’Alcoi! Esperem amb aquesta exposició ampliar, si cal, la seua estela i donar als alcoians la possibilitat de descobrir amb profunditat el seu llegat, tot gaudint de més de 70 peces que va deixar, per a l’eternitat, un alcoià únic”.

Font: Redacció./


turistalcoi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *