El magistrat Joaquim Bosch explica a Alcoi el retrocés del sistema judicial espanyol
• Bosch va explicar el retrocés de la qualitat del sistema judicial espanyol, un sistema elevadament polititzat • Una realitat que es retroalimenta amb la corrupció política i que posa en perill drets civils tan necessaris com la llibertat d’expressió.
Un nombrós públic acudeix a la visita de Joaquim Bosch: la sala del Centre Ovidi Montllor es va quedar petita. El magistrat valencià va presentar el seu últim llibre ‘El secuestro de la justicia’, escrit amb Ignacio Escolar, director d’eldiario.es. Ho va fer junt amb Zulima Pérez, sotssecretaria d’Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat, i Sandra Obiol, professora de la Universitat de València de la Facultat de Ciències Socials.
Bosch va explicar el retrocés de la qualitat del sistema judicial espanyol. Un sistema elevadament polititzat que fa que pràctica de la justícia es dirigisca per criteris més partidistes que democràtics. Una realitat que es retroalimenta amb la corrupció política i que posa en perill drets civils tan bàsics i necessaris com la llibertat d’expressió.
El jutge ens va assabentar sobre els eixos que regeixen aquesta manca de divisió de poders espanyola i algunes claus per a esmenar-la, entre elles, la vigilància i reivindicació ciutadana. Aquests i altres aspectes, com ara la politització del Procés català, ens va desenvolupar el magistrat en una entrevista que eixirà publicada al periòdic El Gratis.
Comenta i participa-hi